|
|
|
|---|---|
|
Jag ska börja lite lätt med att renovera motorn på 323E21an lite, främst de delar jag ska byta i motorn vill jag ska se bra ut också, de har ju lite ytrost, smuts osv. Jag tänker på aluminium och ståldetaljer och ska börja med uppvärmningsregulatorn och blandningsregulatorn som alla arbetar med bensin. Hur får jag dessa att se ut som typ original? Alltså är det blästring som gäller, eller kan man slipa för hand och få bra resultat samt vilken typ av färg bör jag använda för att få delarna att se nya ut men utan överputs så att säga? Jag vill helst ha en färg som klarar bensin, även om jag inte ska måla insidan där bensinen rinner. Hur gör folk detta? | |
|
Har själv provat med glasblästring.polering,tvättning med massa olika medel.Men nu ska jag jaga fatt på en produkt som ska funka kanon. Alushine: med denna så blir ju jobbet minimalt+att materialet förblir intakt,den angriper just korrideringen och det är ju den som ser såå tråkig ut. Såg ett test på en snöskyffel med alublad som såg allmänt trist ut, på med alushine låt verka nån minut o spola av o shit spaden såg ut bättre än ny. Annars är glasblästring toppen med minimal åverkan på godset. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
| Vad kan alushine kosta? | |
|
Länk Min sida Länk |
|
|
Biokleen verkar ju sälja denna produkt men endast i 15 eller 25 liters förpackningar. Lite väl mkt kanske! Min sida Länk |
|
| Hm stora förpackningar omman säger så, dessutom verkar det inte gå att läga på utan ska sprutas? Om man glasblästrar vad är det för typ av blästermaskin och medel man använder då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.