|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Inte helt udda krav: så ny bil som möjligt, inget strul. För 160 ksek skulle jag köpa en jagga souverein, typ söndags-fordon. Lite smöråkande, ingen fart. För vardagar måste det bli en sprillans japs för under 100 ksek. Två bilar. Samma peng. Bara typ istället för busskort. Eller fan, skit i japsen. Ta ett busskort. Åk flådigt på helgen. Köp en BMW. |
|
|
Uhh! Va svårt det blev att hitta en bil då...! Kollat en hel del nu utan resultat. Får gå till jobbet istället :) Läget nu: BMW 328iA-00 touring s-såld 6500mil nya vinter/sommardäck 139.000 eller (hör och häpna!!) Hyundai Tucson-05 V6 2,7 3000mil 175.000. Men jag vill nog ha en BMW...ändå. En BMW från 00- och uppåt , touring, steptronic, max runt 10.000mil, drag. Helst ingen 320/520 utan lite mer power.. |
|
|
BMW:n utan tvivel. Vem vill åka hyundai? Om du har möjligheten att välja mellan dessa två så finns inga tvivel. Kör en hel del Hyundai på jobbet (städar bilar på AVIS :)) och kan ju säga att det är skit in i minsta detalj. Allt är plastigt. Spelar ingen roll att den är 5 år nyare. Så mellan de två alternativen skulle jag inte tveka. |
|
| Största nackdelen med Hyundai's 2,7l V6 är att den är törstig som få. En god väns far har en och den drack 1,4 l/mil när han låg bakom mig till sthlm och tillbaka hela vägen. Min drog 0,83 l/mil. (Tankat och räknat, inte färddator). I Hyundai's försvar så ska det sägas att den bara hade gått typ 40 mil så den var inte direkt inkörd vilket på sikt borde sänka förbrukningen något. | |
| BMW utan tvekan,mellan dem två | |
|
Ja, då verkar det som det blir en BMW framåt kvällen. Är det ett vettigt pris? 138.000 328iA -00 Touring 6000mil svart (sv.såld) med nya s/v-däck på lm-fälgar. Bilen ska enligt säljaren vara i topp-skick... 2mån. kvar av rostskyddsgarantin, så det gäller att leta rätt på bubblorna. /Johan |
|
Diva |
M testa bilen Volvo s60 eller BMW 3 serie? |
|
328 touring!!! ///325/// |
|
|
Japp, då är man 328 ägare. Gott vrid, beroendeframkallande.. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.