|
|
|
|---|---|
|
Hej behövre lite hjälp... har några rostfläckar på bilen så jag funderar på att lacka om hela bilen.. Är också sugen på att köpa ett par Breyton Vision 18" Vet inte va jag ska göra Funderar på att köpa fälgarna nu och sedan lacka om till sommaren.. Men sen så ändrar jag mig he he någon som kan komma med förslag? Finns d nån som vet va en hel lackning kan gå på ? har räknat mellan (15 000 - 20 000) kan det stämma ?? | |
|
Jag tror det är lågt räknat på en lackning. Ska rosten bort ordentligt (räcker det att blästra eller måste man skära bort en del och svetsa fast och spackla). Sedan ska allt plockas bort, dörrar, lister, lampor etc. Ska rugga upp ytan på hela bilen, grundlacka, lacka 1-2gånger, och har du metalick lack så ska det på ett 1-2lager klarlack. Om det ska bli bra så är det ett väldigt jobb att underarbetet blir bra gjort, så inge jäktande där. Så om du inte har kontakter och gör mycket av förarbetet själv. så tror iaf jag att det blir dyrare är det du gissar på. Jag kan tänka mig närmare 35´000kr för en seriös lackning. Men om du slipper moms och får ett bra pris kanske? 25´000? Bara vad jag tror, men hoppas du hittar någon billig! Men det var någon som skrev om att det var riktigt billigt på andra sidan Östersjön att få en lackering gjord! Kan vara en idé? |
|
TobbeBMW |
Jag fick ge 32.000:- för min lackering, gjort på firma. |
|
Ofan va nere o kolla lite med dem ida dem kunde skära ut där det var rost o laga just det stället med en ny bit plåt sen klar lacka hela bilen så skulle det bliva mkt bra... fick dock inget pris men... Sen vet man ju aldrig hur det blir heller... |
|
| jag har också rost på några ställen, vid framskärmarna, på huvens kanter och vid bakluckan, vad kan det kosta att lämna in det? var du på en plåtfirma eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.