|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Om jag nu hade koll på min hur mycket min 10år gamla V.I.P tvätt pumpar så skulle jag kunna svara på det. Men jag kanske har kvar specen någon stans. men det borde väl räcka tycker jag. i allafall för biltvätt,jag använder min till mycket annat.Takpannetvätt,plattvätt mmmm. Och hur är vädret i bryssel i dag då??? Återkommer när jag kommer hem. MVH Hasso |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Sorry den specen kan man leta länge efter, nån annan får svara på det. MVH Hasso |
|
Hasso: Sorry för sent svar.. har varit hemma i Sverige över påsk. Men vädret i Belgien (jag bor 10 mil öster om Bryssel nära Maastricht i Holland precis vid gränsen) är kanon har kört nercabbat i 2 dgr nu (ca 19-22 grader!) tänkte jag måste hinna njuta av kärran nu innan jag byter om ca 2 v.. Det är lungt jag tror jag hittat en h-tvätt hos kärcher som verkar vettig. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Frågan passar nog lite bättre i detta forum. Någon som har erfarenhet och tips om alto's active & force x-tra? |
|
magmo |
Hej! Köpte en Kärcher 5.85 som fått bäst i test (råd & Rön 2004) Kostade 2995:- på "lantmännen". Denna klass 5-maskin ligger mitt i deras produktsortiment. Varken fjutt eller helproffs. Funkar bra till hustak och bil/båt! Var och en har sitt eget helvete! |
|
Lite högre vattenflöde, minst 80lit/tim är nästan viktigare än högt maxtryck, ser till att skiten verkligen transporteras bort vid rengöringen. Vad trycket blir just i munstycket med olika munstycken är olika och svårt att mäta. 100-120 bar räcker mer än väl till bilbruk och kan lätt orsaka skador vid felaktig användning. Kärscher och KEW/Alto är marknadsledande och alltid säkra kort. FP |
|
|
tilllägas kan att man "tappar" ca 1-2 bar per slangmeter. Dvs om man köper till en längre högtrycksslang än orginal så får man räkna med ett större bortfall än orginal. Det är därför pumptryck/maxtryck aldrig kan vara samma som arbetstryck! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
magmo |
Kärcher 5.85 ger 120-125Bar och 450L/h. Kommer även att matas med +40Celsius (max tillåtna) om någon vecka. Bra inför tidig höst & vår. Var och en har sitt eget helvete! |
|
Jag skrev 80 l/h, givetvis helt fel, blir inte mer än drygt 1 liter /min. 450l/h är ok, större maskiner kan komma över 10l/min = 600l/h. Så dom har sänkt maxtempen nu, tror jag har max 80° på både den nuvarande och den föregående. Men 40° är väl OK också istf iskallt vatten. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.