|
|
|
|---|---|
|
Har en vipparm i min M43-motor som ville skilja sig från mängden och bestämmde sig för att ta ett sidospår (se bild nedanför). Vippan har inte gått av (inte vad jag kan se iaf) utan bara hamnat på sidan av ventilen. Någon som råkat ut för liknande? Min fråga är nu om M43 motorn är som en gammal Volvo-spis med kamremshaveri, där det bara är att hänga på en ny rem och tuta o köra igen eftersom det är metervis mellan kolvar och ventiler. Eller är M43 som t.ex. M20 motorn, ventil/kolv flyttar ihop direkt? Det märkliga är att detta inte hände när jag körde bilen. Gick som den skulle hela vägen hem, sen när jag skulle iväg igen så small det bara i motorn redan när den gick på startmotorn. Tänkte jag skulle "hänga" på vippan igen och se vad som händer. Men lite ideér/tankar/erfarenhet skulle sitta fint. Någon? Länk /Erik Tryggvesson BMWCS #5162 / BMWSC #339 | |
|
Brorsan, säker på att det inte bara är en vipparm som hamnat på sniskan, kanske en å annan tanke som tagit ett sidospår? :-) Eftersom ventilen är stängd så tror jag inte den vill idka giftemål med kolven... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Ja men även dom mest underliga & märkliga saker kan hända, sig på dig själv du är ju ett levande exempel :D Nää, min ack så gamle bror har nog rätt men någonting måste ju har orsakat den snea vippan. Den kommer ju antagligen hamna där igen om jag bara "hänger" på den igen. /Erik Tryggvesson BMWCS #5162 / BMWSC #339 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.