|
|
|
|---|---|
|
Vad behöver man? Nya lamp rhållare? Tja berätta vad ni vet. MVH Patrik | |
|
kolla på e46fanatics, en del där som gjort det på deras... // M.v.h. Daniel |
|
|
Registration plate light (2) 63-26-8-372-001 49:-/st Cable socket (4) 61-13-0-007-449 14:-/st 8 connector (2) 61-13-1-378-149 12:-/st Blind rivet nut (2) 51458244970 12:-/st Screws (2) 51181813015 2:-/st Connector (1) 61 13 8 377 213 11:-st Connector (1) 61 13 1 383 552 3:-/st Wire (2) 61 13 0 006 664 12:-/st MVH Patrik |
|
|
Vars hittar man nya lamphållare (lampsatser) till dim och backljus? Sen undrar jag om man måste ha ett speciellt emblem? Den är ju nämligen lite "svängd" just där emblemet ska sitta. Skulle va jäkligt tacksam om någon vet vars man kan hitta ovanstående saker. |
|
|
Det verkar vara samma emblem på vanliga M3 som på M3 CSL (Och de övriga E46 coupéerna) om man jämför i ETK (www.realoem.com). TRUNK LID BADGE 51.14-8 219 237 Och jag har emblemet från min baklucka liggande här på skrivbordet och det är samma partnummer instansat på baksidan. |
|
| Är exakt samma emblem för m3 och m3 csl =) | |
| Är det någon som vet vars man kan köpa sakerna som riskok skrev? | |
| på bmw kanske. | |
| Bara att åka in till BMW och uppge siffrorna till dom :D | |
|
Behövs monteringsdetaljerna är vem på en orginal csl lucka ?? Svårt att montera den ? Mvh Henrik |
|
|
Väldigt lätt att montera, passa på att köpa en ny "Innermatta" på insidan av luckan också så de ser orginal ut. Verktygsatsen går itne att montera, men det är inte så viktigt. Annars så får du konvertera till 5 seriens skytlbeslysning, men är du lite teknisk lagd så ser du hur det funkar. Touch & open knappen får du även sopa. Så det är att öppna med antingen nyckel eller knappen på nyckeln efteråt. |
|
|
Har monterat såna luckor på kundbilar, det är inget svårt. En kund hade handlat en CSL kopia men den hade fästen för orginal skyltbelysning och hållare och touch open. Blev snyggt faktikst |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.