AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.442

Brunt glas i backspegeln?

ci
63
city69
Audi A6
Harley V-Rod
Glaset i min backspegel på passagerarsidan är lite brunfärgat. Finns det nån poäng med detta eller är det så att det är utbytt?
TobbeBMW
Bara att byta ut det, kostar inte så mycket.
är inte de bruna avbländade, e rätt dyra har jag för mig
Mina avbländande speglar är blåaktiga i glaset. Inte brukaktiga. Stämmer dock att glasen är hyfsat dyra.
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Om det bara är ena sidan tyder det nog på att de e bytt.. pg.a. priset kanske till en "pirat" del eller hemma skuret glas.

Bör ju vara värme i sånna speglar så det kan vara värt att undersöka.

[Bilen] Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
city69: Vet inte riktigt vad du har för glas men om det är ett sk. automatiskt avbländande (electrochrome), så skall det bli mörkare när ljuset från en bakomvarande bil slår i det. Dock så ser det ut som ett vanligt klart glas, ngt blåaktigt, när funktionen inte är aktiverad Om det är brunaktigt kan det ha trängt in fukt i glaset då är det bara att byta. Kommer bara att bli sämre och sämre. Har ett själv som är på upphällningen. Jag försöker att undvika att spola direkt på backspeglarna samt glasen när jag är i tvätthallen. Ett (1) nytt glas kostar c:a 2.800 sek på Bmw, finns inte piratglas i electrochrome utförande vad jag har förstått.

Vh/Kermit.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Inte helt ovanligt att brunaktiga (eller åtminstonde olikfärgade) fält kan uppkomma på de automatiskt avbländbara.

___
//Ulf
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
det är orginal ,någon slags kristall eller nåt som ligger inån sörja innanför glaset testa att "massera" dem lite och se om det blir bättre.dess värre är dom svindyra e39 dryga 3000:- styck tror jag:)
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
För 2 år sedan såg jag en e39 540 med gult spegelglas på vänstersidan!?

MvH Bmw 4-ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.