AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
643

Frågor om instrumenthus i E30

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Har haft lite strul med instrumenthuset i min E30 så jag gav mig f*n på att plocka isär det, och nu har det uppstått lite frågor.

1) Varifrån får jag snabbast och lättast tag på nya SI-batterier? Mina är de större långa, NiCa-batterier tror jag. Vad ska jag ha? Gärna att det går att beställa på nätet någonstans eftersom jag jobbar så eländiga tider så alla affärer är stängda när jag slutar.

2) Har ett till SI-kretskort liggande men det är inte samma artikelnummer och komponenterna ser inte riktigt likadana ut, även om strukturen på båda korten är identiska. Kan jag nyttja detta tro?

Tacksam för snabba svar!
ha
734
haack
X3 30d -18

lödde i vanliga uppladdningsbara i min å de funkar klockrent, dock lite pill å få de å fästa.

mvh

köp 2st 1,2v batterier från en radiohandel eller från nätet,ladda dom fullt över natten,putsa sen med ett sandpapper på polerna så att tennet får fäste.
Sen löder du dit dom.
Det finns batterier på tex. clas ohlson,webhallen,komplett och säkert på många fler ställen,bara att googla.
är du osäker på lödningen kan du lämna in det, kostar max en hundring.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Löd dit två trådar med en batterihållare i änden sen drar du sladdarna genom baksidan på instrumentet så att batterihållaren hamnar utanför instrumentet.
Sätt i uppladdade batterier i batterihållaren och placera den på lämpligt ställe. Tar batterierna slut, plocka ur och ladda.
Busenkelt, har gjort så på min.

///BMW - Was sonst!
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Tack för era svar!

Har nu beställt ett gäng nya NiCd 1,2V 800mAh batterier.
Länken nedan tillhandahöll detta och rätt billigt också!

Länk
Gl
13
Gladh
318iS -88
Elmgren - Du, har samma problem. Har pres blivit 318 ägare och jag ska köpa nya batterier. Hur har du gjort nu då? Har du satt en batterihållare på "utsidan" eller lödde du fast nya? Om du lödde fast nya, var det "NiCd 1,2V R6 (AA) 800mAH" batterierna du köpte eller? Tänkte på storleken...

Om det finns fler som läser denna, kan man använda "NiMH 1,2V R6 (AA) 1500mAH" Batterier också eller MÅSTE det vara NiCa??

Dom ska väl inte behöva dras ur på en gång heller va? Dom laddas väl upp under körning med bilen. Eller har jag fel då? Tacksam för svar som man ger till en 5åring. Är inte så himlans jätte insatt. ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.