AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
517

Varvstoppet slog i redan vid 210 med 523an

He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Vad kan det vara för fel när varvstoppet slår i så tidigt?
Eller kan det bero på att mätaren visar för lite pga att jag har 18 tums 235/40 fälgar men annan rull omkrets mot vad sitter på original?
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Nja så mycket kan det inte skilja på rullomkretsen från original , då går väl bilen inte fortare helt enkelt....

170 hk o tung bil ...

Du kan räkna ut rullomkretsen på www.alltombilar.com välj "allt om däck" i menyn till vänster...

Mvh Niklas
Mu
616
Mustang

540iat -94
Vilket varvtal har du när varvstoppen slår i på femman? är det samma som på de andra växlarna? isåfall är det inget fel, utväxlingen räcker inte till högra fart helt enkelt... Om den slutar varva vid lägre varv på femman kan de vara så att den inte orkar mer.
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Jag har hela tiden tyckt att varvstoppet slår i lite väll tidigt på alla växlarna... men jag vet inte exakt vilket varvtal det är, ska kolla upp det vid tillfälle.
Bilen ska ju enligt specifikation göra närmare 230 så det kanske slår i för tidigt pga av någon anledning, kändes som bilen hade en hel del mer att ge än 210 oxå
Jo
109
Joni_535
e39 525i touring -02 "Stockholm open edition"
Mätarn ljuger uppåt detso större fälgar du har... har oxå 18" och den visar ca:5-6km/h för mycket....

Mvh//Joni

Min pärla Länk
Mu
616
Mustang

540iat -94
Fälgarnas och hjulens storlek påverkar inte den visade hastigheten jämfört med varvtalet, endast den verkliga hastigheten påverkas. Du kan alltså montera stora traktordäck utan att du i bilen ser att bilen varvar mindre vid en viss hastighet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.