|
|
|
|---|---|
|
Jag mottog nyligen en riktigt dräpande replik från en V70-pilot i samband med en diskussion om slagvolymens betydelse. 740:ns rejäla V8:a imponerade inte: "4,4 liter? Bah. Jag har mer än så i min reservdunk." Jag försöker fortfarande komma på ett bra svar. ;-) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du slipper ju automatiskt medlemskap i LRF och dubbelmontaget till vårbruket. ///MVH Hasso Länk |
| Var en V70 2,4 140hk ägare eller=) | |
|
Hahaha hasso den var faktiskt bra ! :) |
|
|
ja för reservdunken använder du väl flitigt med den soppe slukaren, skulle jag nog sagt... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
bara ren avundsjuka!!! en del som kommer att klaga på mig nu, men det skiter jag i! det är ju sant!! |
|
|
Äger själv en V70 03:a 140hk och som gammal volvoallergiker(140/240/740/940) tycker jag faktiskt om bilen. Betydligt rymligare än BMW framförallt i bagageutrymmet. En fröjd att försäkra och snål (0,92 i snitt med början 1november oftast korta sträckor). Dock är det inte någon livsnjutarbil, men har man två småbarn är den toppen och faktiskt ganska snygg!!! |
|
|
Reservdunksvitsen var lite rolig även om det inte är något riktigt argument förståss...:) |
|
|
Avundsjuka? Fast man får ju _två_ fina ex av 740iA '99 för priset av en ny V70... Wilhelm Svenselius |
|
|
Jag brukar säga att jag inte hadde råd med Volvo. ;-) Det är dessutom sant eftersom jag hadde behövt köpa en NY fullutrustad volvo för att komma i närheten av den komfort och utrustning som jag har nu. |
|
|
Japp! För att ens komma i närheten, så lär man ju få beställa en NY, FULLSMACKAD S80 V8, o då gärna med 4-hjulsdrift (om det finns?) för att driva på framhjulen finns inte på kartan ens...inte i min värld iaf... ;-) S80:n är ju snygg, så varför gör inte Volvo som Rover? (R.I.P.) : Byter tillbaks till "riktig-hjuls" drift, när man monterar i riktig maskin??? DÅ hade de kunnat börja konkurrera med MB, o BMW på riktigt.... |
|
|
Nu var det pris jag jämförde, inget annat. Och V70-ägare har knappast samma prioriteter som E38-ägare, så att börja snacka om bakhjulsdrift, komfort, motorstyrka, vägegenskaper och dylikt kommer man nog inte långt med... :) Wilhelm Svenselius |
|
|
Tja, en lämplig reaktion kanske skulle varit en "Percy Nilegård". Dvs. titta lätt nedlåtande och frågande på vederbörande och sedan föraktfullt fnysa fram "Vanliga människa!" och sedan vända på klacken och gå därifrån... :o)) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det märks på prestandan att du har all volym i dunken. mrMPOWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.