|
|
|
|---|---|
|
Undrar hur pass breda däck man kan slänga på en BMW 325i -89 (E30) bak utan att bredda skärmkanterna? //Ric Wraaaaooom | |
|
Jag skulle montera mina nyinköpta 205/40/16 på min E30 -90 för ett tag sedan. Det var icke kul! Det gick inte! De tog i där fram i stötdämparbenen, slutade med att jag fick lägg "distans brickor" ca 5 mm. Ska det passa utan modifieringar så max: <16" 195 17" 205 |
|
|
Hmm konstigt! Jag köpte 17 tums fälgar idag med 215 däck bak och 205 fram som suttit på en E30 och det gick ju fint men jag skulle vilja ha 225 bak eller till och med 235 och 215 fram då kanske man behöver spacers? //Ric Wraaaaooom |
|
|
205 på 17" kan nog funka utan spacers. Men 16" 205 funkade inte fram på min. Punkten där fälgen kan ta i blir ju högre med 17" och eftersom fjäder benet eller vad det nu heter går lite snett inåt så funkar det ju bättre med breda 17" än 16". |
|
|
Ops... läste nu att det var BAK du undrade över. Ber om ursäkt, jag läste lite slarvigt! :( |
|
|
Ingen fara är ju viktigt fram också :) men bak ska det va bredast=) //Ric Wraaaaooom |
|
|
Jag hade 215/40R17 på min 325im-89, det gick la bra, men toppfarten (mätarfart) sjönk från 240km/h till 220km/h inte såå kul.... ;o) //Tobbe |
|
|
Men om hastighetsmätaren visar fel måste väll detta gå att ställa in, eller? //Ric Wraaaaooom |
|
|
Det var la mest det att bilen inte orkade varva ut på femman längre.... ökat rullmotstånd + högre utväxling! Lite tråkigt! Med 195/55R15 så gick varvstoppet i på femman, då gick det undan!! ;O) Ha det! //Tobbe |
|
|
Jaja okej då fattar jag, men jag är mest inne på att få bilen snygg sen får man ta tag i krafterna lite senare :) //Ric Wraaaaooom |
|
|
Okej har klämt på 215/45/17 fram och 215/40/17 bak (de bakre har bättre mönster kvar) och det gick fint. Däcken fram tar i något vid fullt rattutslag om man backar annars ingenting. Ska sänka bilen i helgen så jag hoppas att det inte ska vara något problem. //Ric Wraaaaooom |
|
bmw 4 fun |
jag har en 325ix touring med fett zenderpaket ooh det går utmärkt bra med 245 35 17 lycka till dyrt men kul |
|
Hade alpina 16" 205/50/16 bak och fram utan problem det är nog mer och ge !!! fast hastigheten slog med 9 km/H Mvh/ Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.