|
|
|
|---|---|
|
Fick idag chansen att jämföra prestandan mellan min 540iAT och en e39 M5 från södra länken upp mot nacka. Blev imponerad av hur bra 540:in hängde med M5:an ändå. Visst var det skillnad, framför allt när det började gå fort, men så stor skillnad var det inte. Nån härifrån som körde M5:an på 222:an vid 14-tiden idag? Riktigt snygg var den åtminstone! ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." | |
|
Tjena Dredd, Tack så mycket :) Det var mig du stötte på idag. Jag drog inte fullt i början på motorvägen, och när jag gjorde det så gick antispinnen in. Men efter det så gick det undan :) Syns på vägarna! //Agge |
|
| väg busar ;) | |
|
Nja. Vi var ganska snälla och det var knappt nån trafik på vägen :) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Aldrig krt 540, men mste nog vara rtt mycket skillnad. Sjlv har jag mrkt att tex 1sekund 0-100 r vldigt lite p vgen. Mitt frsta wap inlgg! | |
| Aldrig krt 540, men mste nog vara rtt mycket skillnad. Sjlv har jag mrkt att tex 1sekund 0-100 r vldigt lite p vgen. Mitt frsta wap inlgg! | |
|
Jo. Skillnaden är stor, men man blir inte totalt efter i 540in :) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
ca 1,3 sek 0-100 men inte har jag så bråttom inte :) så det känns inte jätteangeläget att betala merkostnaden för det. Även om M5an är en kanonbil. Men visst 100-200 där slår man sig slätt o så fort får man ju inte köra knappt :) ///MVH Hasso Länk |
|
Vilket trams! Jag kör en 540iT nu och har haft en M5 tidigare. M5 är bättre på precis alla punkter och har bättre drag på alla varvtal ifrån tomgång, så även vid meskörnirning på/från låga varv så är M5:an betydligt snabbare. |
|
| Ngn som har en 540i i Sthlm? Maila mig :) | |
|
JAg kör M3 3.0, hur står sig en sån mot en 540 E39? kul o veta.. BMW its a ride not a car |
|
|
Du kör ifrån en 540. För att förtydliga. Jag hade ingen chans mot M5:an. Jag blev bara förvånad att jag inte tappade kontakten helt. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Någon härifrån som åkte mot en 330Ci E46 med sin M5a från jordbro? /Manray/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.