AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.256

Ett tips på polertrissor till Rusta/biltema polermask.

Pe
179
Petter1
330iM-03
Biltema säljer guila trissor för 20:-/st.Dom är dock 12,5 cm i diameter,så man får klippa lite.Bättre än Autosmarts,då kardborren inte släpper lika lätt..

Annars har ju Lahega trissor som passar utmärkt för 25:- /st, vita och rosa.
I Uppsala handhar Autoexperten dessa produkter...
porta
Jag har aldrig lyckats få kardborren att lossna på Smartabs trissor. Tvättar dem bara i ljummet vatten och diskmedel eller yes.

Darklight:

Har lahega rosa trissor? Är nog smartabs du tänker på. Föredrar Smartabs rosa framför Lahegas vita.
Hmm, fick för mig att allt som Autoexperten har på de hyllorna är Lahega's, jag är ganska säker? Jag har iofs både vita och rosa, men.. joe, jag har nog till och med sett texten Lahega på prislappen de klistrar på trissorna..

/M
Mi
289
MickeM
2002-73
Hittade denna sida, de verkar ju skicka internationellt...har skickat ett mail ang fraktkostnader och tull...

Länk

Min sida
Länk
Mi
289
MickeM
2002-73
Ovan kom i fel tråd...

Min sida
Länk
Pe
179
Petter1
330iM-03
Jag brikar lägga dom i varmt vatten med tvättmedel över natten.Tycker det är svårt att få bort vaxet annars...
Porta...räcker det med att tvätta dom för att dom skall bli rena från vax?

Ja det är bara att tvätta dom i varmt vatten och använda YES diskmedel och upprepa tills dom är rena.

Så gör jag och det funkar mycket bra.
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
En liten oftopic fråga bara: Vad använder ni för medel när ni polerar?

Beror helt och hållet på vad man vill uppnå, hur lacken ser ut, vem som ska ha bilen, osv osv..

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
639
Tänkte bara nåt som får bort inbrända insekter (som ej går bort med högtryck) och små repor.

En mild cleaner bör funka då, självklart så får du ta hela huven och vaxa efteråt.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
639
Det kanske funkar att bara vaxa då? Jag är ganska seg när det gäller sånt här =).. Har annars bara användt konserver jag fick från lack konserveringen. Och kört med polermaskin med det, på de ställen där det är svåra fläckar. Har funkat väldigt bra!

Det är bara att prova, man börjar ofta med det mildaste och funkar inte det så går man upp ett steg.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
639
Okej tack för tipsen Micke! Den måste ju vara polerad och fin till Mantorp träffen! =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.