|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
jag skulle vilja koppla in en mp3 eller dator i bilen för att lyssna på musik endast., det vill jag göra med RCA kontakter eller 3.5 mm kontat. Jag vill inte koppla in på aux , eftersom dåligt mono ljud. | |
|
Sök på I-ce link mwh Schnitzer |
|
|
Ice Link är bara för Ipod vilket a_kocovski troligen inte har eller? Det finns aux in adaptrar med stereo ljud för att koppla in t.ex en dvd spelare till , det borde ju funka bara att du inte använder bild ingången. Annars borde man kunna använda cd-växlar ingången på radion om man gör ett eget kablage. |
|
|
Hewi/// Toller här!!! Jag skaffade Ice-link & den fungerade bra till min MP3 (Iriver) Men jag var däremot tvungen att välja mellan växlare eller MP3, jag skickade tillbak´s Ice-linken & fick pengarna tillbak´s. Däremot finns Ice-link för Ipod & då får man upp menyn i displayen annars fungerar den bara som ett RCA-utag, utmärkt att koppla in sin MP3 på!!! Mvh Schnitzer |
|
| Jag hittar då ingen IceLink som inte är avsedd för Ipod , dock säljer dom även vanliga Aux/Line in adaptrar(895kr) också hos Länk som funkar ihop mad allt som har rca ut(troligen den du hade)och som ansluts till cd-växlar ingången.Alla deras produkter som heter ngt med Ice är avsedda för Ipod(speciell kontakt som även laddar Ipoden) | |
|
Hewi/// Måste erkänna till min besvikelse att du har rätt & jag hade fel, självklart är det en AUX-adapter som jag köpte hos Denision. Synd bara att dom inte löst det med fler anslutningsmöjligheter, alla vågar nog inte klippa & löda osv.... Jag tror att en sådan produkt skulle sälja bra både i sverige & utomlands!!.. Mvh Schnitzer |
|
|
vad jobbigt allt verkar vara, kan man inte gå till bmw så fixar de en ingång åt min mp3. behöver inte vara BMW utan BRL eller liknande. kan man styra med rattens knappar om man kopplar in det i cd växlar ingången? |
|
|
Det finns fm-moduler som är bra har jag läst, hittade en modul för 600 spänn Allt du behöver är att du har radio i bilen så kan du lyssna på din MP3 över den, men jag tror du måste använda din MP3 för att byta låtar osv... Titta på Ebay & sök på biltillbehör & MP3 så finner du snart på råd. Mvh Schnitzer |
|
| Kör du med Ipod ihop med IceLink kan du styra Mp3 spelaren med rattknapparna samt med radions knappar annars inte. | |
|
kommer min CD spelare fungera som vanligt då? |
|
| Har du inte cd-växlare bak och kassette fram i din 750 eller har du enkel cd fram? | |
| jag har cd växlare där bak men vill lyssna på musik från min laptop... | |
| I princip alla anordningar som finns för att koppla in MP3/laptop kopplas in på cd-växlar anslutningen och ersätter då cd-växlaren , vad har du för aux in anslutning nu?original? | |
| bara den däre bak mellan stolarna, men jag vill inte ha monoljud, det ska höras i alla högtalarna också :) | |
| Har du navi/tv? | |
| ja o dsp | |
| Kolla då in TVfree PRO-C hos: Länk som borde tillfredställa dina krav+att den tar bort tv spärren. | |
|
tack tack vågar man göra detta? hehe tänk om man råkar förstöra hela systemet men ser väldigt bra ut |
|
|
Länk Mvh Björn |
|
| Lägger min röst på en icelink du kommer inte sakna cd-växlaren sen | |
| 525istheshit:Lite svårt att ansluta laptop till Ice Link bara ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.