|
|
|
|---|---|
| Har ett stort problem med mitt centrallås.När jag försöker låsa bilen så funkar bara framdörren och vänstra bakdörren att låsa. Har mätt upp låsen och samtliga har 12 volt. Har även bytt centlåsdosan som sitter precis innanför handskfacket men problemet kvarstår. Det stora problemmet är att billarmet inte vill aktivera sej för att låset funkar. Den röda lampan börjar lysa för att sean slockna efter ett par sekunder. Provade även att ladda ner kopplingsschemat på centralåset men vart inte klokare.Nån som varit med om nått liknande? | |
| hej vet inte om det är samma men jag hade detta problem i vintras med min e-32 och før min del så var det fukt som gjorde samma sak låste jag bilen så fick jag inte upp den, men du kan nødøppna den på passagerarsidan om det skulle ske. ställde in bilen i ett garage två veckor cirka och sen så har det fungerat. | |
|
Skulle tippa på låsmotorn som är av solenoidmodell och sitter dir.monterad på låset. Jag har ivf. bytt på min E38 nyligen. Tydligen ett vanligt fel. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Vet inte om jag kan hålla med om det PJ. Testade att montera bort låset på en dörr som fungerade och byta till en av dörrarna som inte funkade. Men då funkade inte låset där heller. Så har du eller nån annat nått mer tips så är jag oerhört tacksam. /Blappe |
|
| Hmm. Har bråkat mer med mitt otroligt roliga centrallåsproblem. Efter att testat att byta motorn till en av dörrarna så verkar eventuellt felet va att bilen tappar spänning då den inte har ström nog att driva motorn så låset öppnas. Nån som vart med om liknande och har nån anning om hur felet ska lösas? | |
|
Hur är det med batteriet??? Ibland kan man få de mest konstiga fel när batteriet börjar bli dåligt. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.