|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst igenom en del gamla inlägg och det verkar som att vissa menar att bilen blir för låg bak med Weitec 30/15 sänkning. Nu har jag H&R 60/40 som satt på bilen när jag köpte den tillsammans med 225/40/18, alldeles för lågt och stötigt. Fjädrarna bak verkar dessutom vara slut så bilen ser ut som en stcc ;) På min gamla bil en 325 -93 så hade jag Cobra 30/20 som jag var ganska nöjd med ihop med 215/45/17 däck, lagom mjukt fast lite för lite sänkning enligt min smak. Weitec verkar perfekt om nu inte bilen blir för låg bak, har någon mätt hur mycket dem sänker i "verkligheten" eller har någon en bra bild? | |
|
Mindre än 30/15 kan du knappast ha, ifall du skall sänka så det syns över huvudtaget. Denna är sänkt 35/15 Länk och jag tycker det är en lagom diskret sänkning. Jag har spacerplattor på 15mm bak, så bilden är lite missvisande. Sportsänkningen som satt på original sänkte 15/15 tror jag, så det är egentligen bara fronten som är sänkt. BMW CS #5206 |
|
|
Jag skullle nog oroa mig mest för att det sänker för lite i bak! för då lutar ju bilen framåt. Mvh Danne |
|
| har en 325-93 med en ganska nymonterad weitec sänkningssats 50/20 o bilen ligger i perfekt linje, hade 60/30 HR tror jag de va på min gamla blev lite för låg, weitec verkar bra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.