|
|
|
|---|---|
|
Har nivåreglering så behöver bara fjädrar fram. Passar tex e34ans E32ans fjädrar i fram? Eller vart köper jag till min E23? Bilen är en 745iA -84 Bmw für alle | |
|
någon som vet om fjädrarna är koniska lr raka då? :) Bmw für alle |
|
|
jag har nu tagit reda på att e32ans inte passar i fram. Tack för alla svar Bmw für alle |
|
|
Har nyligen skaffat mig en 728i -86 och lyfter tråden då jag undrar samma sak som robber. Finns det något att köpa eller blir det att ta fram vinkelslipen? Hur många varv kan man då ta utan att fjädern blir löst sittandes? ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Har hittat en enda sänksats till E23 efter ganska mycket letande. Dalhems har en av fabrikat Cobra men den är till både fram och bak. Kostar 2600kr och sänker 50mm fram och 30mm bak. |
|
|
Det går om inte annat bra att kapa fjädrarna två varv. De lättar inte vid upplyftning, höjden blir lagom. Det blir ca 1cm luft mellan däckskanten och hjulhuskanten med 195/65-15. Bak har jag inte kapat än och vet inte om jag ska heller. Bilen lutar aningen framåt men det är ungefär lika mycket luft i hjulhusen både bak och fram nu. Möjligt jag tar ett eller två varv ändå även bak. Det blir ändå inte lika stor sänkning som fram då det är tätare lindning på fjädrarna bak, så det blir kanske lagom. Ja, som ni märker försöker jag hålla lite liv i trådarna om E23. Det finns alldeles för lite skrivet om dessa gamla fina kryssare på autopower! ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.