|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Det finns inga krav på km-räknare överhuvudtaget, så SBP kan inte göra något, lagen behöver ändras för det. Mvh Stephan |
|
|
Import eller svensksåld är det samma ... båda kan man backa...mätaren på. Det man kan checka hur mycket den har förbrukat i bensin och då räkan ut hur mycket den har gått på riktigt. Så ok köpa en Svensksåld är lika riskabelt som att köpa en Import bil. Kvittar... Så Hålla sig ifrån IMPORT för att bilfirmorna skall köra sitt monopol och försäkringsbolagen köra sitt. hmm... Importerade min BMW 538 -96 2000... funkar likar bra nu som då. + att man inte betalar överpris för dem. Idag har jag en 2003 som jag köpte på BMW år 2003 som splittans ny 0 km... den har gått idag 3500 mil. Svensksåld men har kvar -96 den går lika bra den. Men en sak jag vill på peka jag gjorde min service på Förenade bil Malmö (Värnehem) efter 1000 mil då de skulle byta olja och filter. Men det jag upptäckte att de varken har bytt olja eller filter. Rena skojare. Så jag gör min service inte där längre. Litar inte på dem längre. Många är skojare där ute som tros vara seriösa. litar inte på de längre. så kolla eller märk grejorna innan lämna in se att de gör det. Det är det enda sättet att vara säker på att de gjort det. BMW FAN. |
|
| Hört något ifrån köparna av bilen? | |
| Inget än... | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
kanske är så att de är bulvaner och att bilen snart byter ägare igen.... mvh Johan |
|
Jag fick inte det intrycket, däremot ville sonen nog inte riktigt tro på mig och har kanske "glömt" berätta till pappan, eller så är de upptagna med att göra efterforskningar själva... Mvh |
|
| Ring dem igen, om du har tid lust och ork. | |
|
Nu är den ute till försäljning igen, fortfarande med fel mätarställning: Länk |
|
| Passade på att anmäla till annonsdirekt och mailade säljaren om det också | |
|
Bra initiativ, den försvann snabbt. Undrar vem som får SvartePetter nästa gång...? |
|
| Nuvarande ägaren kontaktade mig på mailen nu och påstod sig handla i god tro, det var väl någon här som hade tagit kontakt med honom efter sista försäljningen? | |
|
Japp rob_t_j72 hade ringt nuvarande ägare. Blev väl kalla fötter vilket resulterar i ett försök att minimera de ekonomiska förlusterna. /J |
|
| Jag ringde på annonsen idag, han sa att han fått indikationer på att mätarställningen inte stämde och att han kunde tänka sig att sälja bilen till reducerat pris. Han säger att han känner sig lurad men vill inte själv lura någon. Upplevde honom som ärlig. | |
|
Hemskt att hamna med en sådan bil i sina ägor. Hmmmm...om man har blivit upplyst om bilens rätta mätarställning kan man väl knappast påstå att man "handlar i god tro" när man försöker sälja den vidare med den felaktiga mätarställningen i annonsen. Köparen borde ha varit aktiv Autopower medlem, de hade sparat honom huvudvärken:) Vh/ Kermit. |
|
| Jonek, det var ju skönt att han verkar ärlig, synd om honom om han blev lurad, men det var ju faktisk ganska lätt att kolla miltalet på just den bilen, räckte med att kontakta bilrpovningen. | |
|
Säkert i grunden en vanlig Svensson som fick reda på att han blivit blåst och sedan tog en chansning att bli av med bilen med de lägre milen. Hade väl inte räknat med att bilen "bevakades" här på forumet och när mail började dyka upp och annonsen blev borttagen så var det väl bara att inse faktum och köra med öppna kort. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.