|
|
|
|---|---|
| Jaha, då var det dags igen. För 2 månader sen försvann angel eyes, airbag, telefon, klimapanel mm. Inatt försvann M-fronten, med största säkerhet samma liga då tillvägagångssättet var detsamma. Klart proffsigt med alla skruvar snyggt urplockade, och avtryck efter såna där arbetshandskar med gumminabbar på. Om nån blir erbjuden en svart M-front till E39 med den nya typen av klarglas dimljus, så är det min... antar att annonsen dyker upp på powerbörsen inom några dar. Då blir det utflykt med baseballträet.... grrrr | |
|
Men det är då väl f*n att man inte kan få ha sin bil ifred. det är bedrövligt minst sagt. jag har beställt Angel Eyes till min 528 som jag får i morron, men jag vågar inte sätta dit dom förrän efter att jag varit till stockholm nästa vecka. hoppas att du slipper fler oväntade besök på din bil i fortsättningen // Micke |
|
opus |
Mycket tråkigt att läsa. Hoppas att du får tag på den/de som utför skitet. Drygt med all tid som måste läggas ned på allt mer jobb som det skapar. Prata på med bollträet om de ramlar förbi. Hoppas att det löser sig på ett bra sätt. opus |
|
Bra tips är att bytt ut original tuta men en som låter mer. Har du ej larm, så installera ett på studs, inkl nivå vakt samt glasskross detektor. För att få dämparen kvar, koppla in en strömbrytare på lämplig plats så att när dämpare tas av så går larmet. Vill du vara extra försiktig så, sätt epoxilim i insexs hållen på skruvarna till stötdämparen. Tips från en som vet, har blivit av med 2st m3 stöttdämpare. |
|
|
seb,behöver du hjälp? jag har ett antal mindre trevliga kompisar i ett visst mc gäng hehe. BMW e lag |
|
|
Det sjuka är att det faktiskt satt iaf gummi-klister i insex hålen, kletade i det efter förra påhälsningen. Hjälpte föga, kanske blir bättre med epoxi förstås. Larma kofångaren tror jag inte hjälper - börjar ju tjuta när allt redan är losskruvat.. suck. Börjar väl fundera om man inte får lov att bita i det oooo så sura äpplet - frugan har tyckt V70 hela tiden, men jag envisades med att köpa en 540. Verkar faktiskt inte vara en realistisk bil att ha här inne i stan, tyvärr. Hehe, mc gäng.... det låter inte så dumt! |
|
|
mmm, hjälper dig gärna BMW e lag |
|
|
Det finns ju en möjlighet att aptera en mindre laddning med lämpligt sprängämne, stirra inte blint på ordet, jag talar om väldigt små mängder. Stabila sprängämnen (som inte detonerar av fukt) kan man ordna på egen hand enkelt, den metoden tror jag mer på än att anmäla saken. Det skulle räcka med en mindre kapsel 1-2 g "blp" stabiliserat, i en sluten plasthylsa för att avskräcka vem som helst, samt väcka alla inom någon kilometers radie. //halvt berusad |
|
| drdreas, klockrent! maila en formel... | |
|
ja du seb_ som du kanske har läst så hade jag "besök" den gångna helgen stereo o verktyg för hur många tusen som helst Skippa laddningarna hör med mc killarna i stället ,både snabbare o mer effekt,har snackat med några här i luleå,dom är inte att leka med (tur man känner några) få se om det inte löser sig inom en snar framtid. |
|
|
drdreas du kan väl skicka receptet till mig med |
|
|
Seb_540 du måste ha en digitalvåg med 0.1 g nogrannhet först och främst. Enklast är att beställa saker från Svenskakemi.nu, du beställer Aluminium* "5413 H Super" Borsyra Kaliumperklorat Perkloratet mortlar du så fint du kan innan du gör något annat, väg upp en större sats 10 g (för att minska felmarginal), väg upp 3 g av aluminum pulver (tänk på att bära skyddsmask, då det är ett cancerrogent...), borsyran tillsätter du sisst, men jag minns inte exakta ratio. Jorda dig eller led av statisk elektricitet, häll båda pulvren i en burk av plast med lock, skaka men rör inte om ;) Väg upp 2 g av blandningen, sätt i lämplig behållare (behöver inte vara tät ens en gång, då kritiska massan hos blp är liten) Nästa steg är hur du ska detonera laddningen, jag skulle nog köra på att dra ett relä från larmet. Detta är steget ifrån chockgranater som militären använder, explosionen förblindar någon om det är totalt mörker, ljudet får ryggraden att slå kullerbyttor. Jag skall hålla koll på aftonbladet from nu ;) |
|
Amethyst |
Fick en tanke, Vet ej om skruvarna går igenom hela fronten, Annars går det med längre skruvar kanske. Iallafall, borra ett ca 1mm hål igenom en eller flera av bultarna och trä igenom en sladd till larmet som när den förlorar jord så går larmet. Det får ju larmet att gå redan efter första skruven. Tack för mig! Mvh Kalle BOOM BOOM BASS |
|
Är det inte synd att polisen inte får använda brottsprovokation? Annars var det ju relativt lätt att dessa figurer. Bara att ställa ut ett objekt i lämpligt område och sedan bara att vänta. Såsom det verkar vara i våran trevliga huvudstad, behöver man nog inte vänta länge innan kackerlackorna börjar krypa fram ur springorna... --- Magnus Nilsson, BMW CS # 5963 |
|
|
Ett mycket bra förslag keyman,jag har varit inne på att ställa våran 535 på is hallens parkering o låst med 200 kg dynamit i (det är mycket stölder där under ishocky matcher) o ser hur det är när någon vill själa den bilen,min sammbo avråder,men jag är fan så sugen,jag är fan så sugen att se resultatet......... |
|
| Seb, en fråga! Var i sthlm parkerar du?? | |
| Sly! vem bryr sig om larm?? hur många gånger reagerar du när det står och tutar nu för tiden. man kanske orkar vrida på huvudet men inget mer, detta händer dagligen att bilar står och tutar och blinkar utan att man reagerar nu förtiden. ta te x på en Obs parkering där tjuter det var och varannan minut och vem bryr sig. det är väl därför försäkringspremierna ökar hela tiden. Sporten nu för tiden är att först lyckas koppla ur larmet sen rensa bilen. | |
| Måste bara säga att en bekant punktade fast rakblad på bultarna till extaljusen på bilen och mycket riktigt så fanns det härliga blodspår där en morgon:-)) men ni kan ju gissa vem som åkte dit. | |
| Seb jag vet hur du känner dig jag hade själv en mazda rx7 cab för några år sedan som några idioter dängde in rutan på med en gatsten å snodde cden och som förövrigt planterade en massa glassplitter i skinnet på stolarna å högra dörrsidan + att dom rev sönder hela mitt konsolen det här kalaset kostade försbolaget ungefär 30000 svenska riksdaler och du ska bara veta vad jag ville göra med dom där människorna just då och även i dag om jag fick chansen...................... | |
Amethyst |
GEM Larm är tycker jag först och främst till för att du ska få reda på att ngn är på din bil. 2a hand ska det skrämma tjuven, mindre säkert att hålla till vid ett fordon som har tjutit till. Har ni möjlighet så installera ett larm där även larm dosan larmar dig. Mvh Kalle |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.