|
|
|
|---|---|
| Hej.Upptäckte rostfläck på bakluckan....Åkte till BMW och tog kort på eländet,(skickar korten till BMW Stockholm som tar beslut) Nu undrar jag om dom räknar från första reg.dagen eller tillverkn.mån/år,Han på BMW visste inte hundra på var det är som gäller.Nån som vet ? | |
|
Olve: ALLA garantier gäller från FÖRSTA DAGEN BILEN TAS I TRAFIK! Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Vilken tur om det är så då 1 reg.datumet menar du hoppas jag.min går ut 20/4-06 då.Fattar inte att han på BMW var osäker på det då?min tillverkn.dat var 1999/11 | |
|
Japp! Första regdatum gäller! Hävda garanti omgående! De kan inte neka! Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Detta är ett vanligt fel på BMW 7-Serie. Rostskadorna beror på en felkonstruktion av bakluckan som gör att det samlas fukt och skit under listen i höjd med bakluckans övre kant. När jag var på jakt efter min 7a så tittade jag på över 15bilar, varav de mest pedantskötta hade dessa problem. Slarvar man med att tvätta av bilen på vintern, så samlas även vägsalt och skit bakom mellan bakspoilern och karossen, och det kan leda till rost. Vilket de även hade gjort på många av de bilar jag tittade på. |
|
|
*att det samlas fukt och skit under listen i höjd med bakluckans övre kant. att det samlas fukt och skit under listen i höjd med regskyltens övre kant, ska det ju stå |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.