|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har eller har gjort ngn form av mall för att göra ett snyggt hål i plåten? Undrar också om man spacklar rundningen av kanten eller hur det ska göras snyggast? På original M3 ser det ut som om plåten är inpresssad runt hålet, är osäker på hur det är gjort och hur man bäst löser det... Vore schysst om ngn hade lite koll och lite tid... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) | |
|
Tjena, jag har gjort det på några skärmar, är dock en del jobb om det ska bli bra, jag brukar kapa ett hål som är 1cm mindre än gälen, sen knackar jag in kanten. Seastreams Garage -no compromises Länk |
|
|
Jag lät montera ett par såna här Länk då behöver man inte göra något åt kanten, men personligen tycker jag att originalen är snyggare. Den cromade kanten runt är numer lackad svart, så den blev mer lik original. BMW CS #5206 |
|
|
*Seastream* Använder du några specialverktyg för att knacka in kanten? Måste vara lite pyssel med att få till rundningarna perfekt i hörnen osv? Har sett ett par av dina bilar ute, snygga jobb du gjort på dem. Är nyfiken på vad du spacklade bakspoilern med på den röda? Håller på att färdigställa ett liknande jobb, funderar på att ta flexibel glasfiberspackel!? *Christer* Kan tänka mig att det blev hyfsat med lackad ram, snygg bil fn... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Använder mig av vanliga plåverktyg, hammare, mothåll å tänger mm, hörnen knackar man runt, inga problem:) Tackar:) Det som är spacklat på cabbens stötfångare är gjort med vanligt plastic padding elastic, har provar mkt olika på flera stötfångare, men det är det som funkar bäst, spricker inte el nåt. Seastreams Garage -no compromises Länk |
|
|
Ok, låter som att det kommer att bli en spännande helg för min del då =) En sista fråga, lägger du ett snitt ngnstans eller knackar du helt enkelt ut plåten överallt tills du är nöjd? Precis, det var det jag menade... Elastisk PP. Mkt på g och våren är på väg, gäller att jobba på nu... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
brukar gå att knacka hela, men går att lägga ett snitt i ett hörn om det behövs...lycka till Seastreams Garage -no compromises Länk |
|
|
Thanks... Fick fn en ide. Man skulle kunna göra en mall i metall som har den formen som det slutliga hålet ska ha. Denna skulle man kunna ha som mothåll på baksidan när man knackar in plåten... Vad tror du som har gjort det? Bra eller dåligt? Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Bra, jag brukar använda en i trä, men metall funkar nog åxå, men det lär va rundade hörn på den, så det ser orginal ut.:) Seastreams Garage -no compromises Länk |
|
|
Jo just det, borde bli smidigare att tillverka också... Ska få det gjort nu, det går lite trögt... Vad blir nästa projekt fn? =) Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.