AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
937

TOTALT ELBORTFALL!

ga
3
gaston55
520i TOURING -93
Var ute och körde en dag då bilen slocknade helt?????????????
TVÄRDOG! ALL EL SLOCKNADE FÖRST SEN BILEN?????????
Har tidigare noterat att det luktat bränt från instr.panelen och inte brytt mig.........dumt!
Vad har hänt?
Jag ska felsöka men drar mig för att riva ut hela panelen.
Har även problem med kabelstammarna i bakluckan som bmw lyckas klämma dit och kabelbrott är tydligen rätt vanligt.
Är det någon som har bytt dessa?
Jag behöver verkligen tipps och support.............
Har en 520i touring -93.

Bj
3
Björssa
525i - 92
jag fick exakt samma fel idag, först dog stereon, efter en stund hastighetsmätare osv osv. svängde in på en avtagsväg och stannade till och lät den gå på tomgång. gick illa som fan efter en stund tills den valde att dö. startmotorn rörde sig inte när jag skulle starta om den, men det gick att dra igång skiten. och då gick den bra till jag slog på lysena. då gick den illa som fan igen. sen gick det inte att dra igång den ens.

vill gärna veta vad det kan vara jag med...

Björssa
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Hade samma problem på min gammla E28:a. Det visade sig vara glapp i jordflätan till karossen. Den satt som den skulle men det hade kommit en massa skit mellan flätan och karossen. När jag rengjort det så funkade bilen fin igen. Det där med el i bilen är ett rent Hel,,,te. Hoppas det fixar sig för er.

BMW e lag
ga
3
gaston55
520i TOURING -93
Skönt att höra att det finns fler som har råkat ut för liknande problem....
Jag lät en verkstad ladda upp mitt batteri så det blev riktigt gjort eftersom det visade sig att batteriet var heltömt.
Montera tillbake det nyladdade batteriet och körde ett par dagar.......och,
samma skit igen.....jag blir tokig på detta. Det blir nog till att kavla upp ärmarna och börja med uteslutningsmetoden. HJÄLP!!!!!!!!
FINNS DET INGEN SOM BYTT KABELSTAMMARNA I BAKLUCKAN PÅ EN TOURING-93???? HJÄLP IGEN!!!

Sa
45
Sakarias
523i M-sport -00 Imolaröd
Hände min polare igår, hon va på väg till Motala o stereon dör o abs lampan blinkar, sen dör bilen. Visade sig vara generatorn som pajjade. Men det var iof en, Sorry alla "Volvo"

//S
gaston55:

Jag har inte bytt hela kabelstammen men bytte de kablar som var dåliga, ganska enkelt om du följer detta mektipset: Länk

där ser du hur du kommer åt kablaget, sen är det bara att skaffa kabel o krympslang o löda dit nya kablar.
ga
3
gaston55
520i TOURING -93
Tack!
En ren amatörfråga med risk att bli idotförklarad men det bjuder jag på: Finns det på svenska???
gaston55

Bj
3
Björssa
525i - 92
felet på min verkade vara jord kabeln, batteriet hade dragit ut under natten. köpte nytt och putsat rent alla jord kontakter. funkar än så länge i alla fall :-)

Björssa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.