|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa denna bil. Problemet är att jag inte kommer att ha råd att ha kvar den över vintern. Så frågan är vad ni tror man kan sälja denna bil för då. Jag kommer väl köra ca 500mil med den kan jag tänka mig. > BMW 328i/4 -98 (E46), 15700 mil > Svensksåld, Jag är enda ägaren > Titansilver m svart skinnklädsel i utmärkt skick. > Manuell växellåda, skinnklädsel, sportpaket (sänkt, sportsäten), > komfortpaket (cruisecontrol, skisack, fällbara säten, regnsensor), BMW > Business radio m CD-växlare (6CD), 16" alu-fälgar, AC, fabrikslarm, > Multifunktionsratt, Färddator > Eftermonterat navigationssystem (VDO-Dayton, nypris 22000, relativt nya CD > för Skandinavien, Tyskland, Schweiz, Italien, Österrike). > > Komplett servicebok. Alltid servad på fabriksverkstäder. Servades senast > 21/2-06. Alla besiktningar utan anmärkningar. > Har nyligen bytt fjädring fram (utslitna) och kofångare bak > (parkeringsskada). Tacksam för alla svar!! | |
| Som bäst 70 - 75 men troligtvis lägre. Helt rätt utsrustning och så. Men det optiska skicket avgör en hel del på "äldre" bilar. Med tanke på dagens högkonjuktur och ränteläge som råder så är det mest nyare bilar som det är strykande åtgång på. Äldre exemplar kan bli ratade och prisdumpade. Mycket svårt att avgöra priset till hösten m.a.o. Det är som att spå i kaffesump men runt 60 - 65 i slutpris är nog snarare min gissning... | |
| Hmm, missade att det var en E46. Du får lägga på lite pengar där såklart. ;) | |
|
hur mycket kan det vara?? |
|
|
Omkring 100 000 kr med lite tur. Tänk på att eftersfrågan går ner något på hösten och därav sjunker priserna. På våren är det ju tvärtom många letar bil inför sommaren och priserna kan stiga något. |
|
735 |
Kowalofski: Hur kan du bli enda ägaren om du köper en begagnad bil?? Vad gäller pris skulle jag tippa som de andra kring eller under 100-ingen. |
|
735: Skulle tippa på att Kowalofski har kopierat texten från någon annons, det lär ju inte vara han som har bytt fjädring fram och kofångare bak heller =). //Stenback |
|
735 |
Stenback: Okej du har säkert rätt, tänkte inte på d... lite trött ;-) |
|
Nästan rätt Stenback :) Det är kopierat ur ett mail. så jag blir den andra ägaren i så fall. Priset han har sagt är 85000 det kan till och med gå att pruta lite. Ni tror alltså att det borde gå att få tillbaka samma peng i.a.f. inte fölora allt för många tusen. |
|
|
Borde kunna gå ja. Men det beror naturligtvis på skicket. Det är ju bara över en sommar så det vore märkligt om den skulle hinna rasa i värde på några månader. Men som jag antydde förut så kan det vara rejält segt att sälja på hösten vilket kan innebära att om man som du måste sälja innan vintern tvingas ta ett "skambud" för att bli av med den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.