|
|
|
|---|---|
|
Jag såg på en amerikansk sida att men kunde beställa mugghålare till bilens mittkonsol. Efter en del om och men så hittade jag rätt del och ringde BMW Solna för att beställa. Länk Inga problem att få hem den. kostade 500:- för hela schabraket. Monteringen skulle enl. servicekillen var lite pilligt då man måste in under kanten med en smalbladig mejsel och försiktigt pilla upp min gamla mittdel. Jag tog tag i sidorna på förvaringsfacket och drog lite lätt så kom det direkt. Monteringen av den nya delen var enkel, men det visade sig att man måste sätta ihop delarna innan man kan montera det i mittkonsolen. Monteringen var enkel: Tryck dit den nya delen till hakarna snäpper. Tid tagen: ca 5 minuter Verktyg använda: nada. det gick med handkraft Jag valde myntfacket till för att kunna få undan parkeringspengarna, men det var idiotiskt, då varken 5:or eller 10:or går in i hållaren. Men alternativet är kassethållare när man har CD i bilen. Jag har tyvärr ingen bild på den monterad i min bil, men här är den amerikanska sidan som iofs går igenom hur man gör mugghållarna belysta Länk hoppas det hjälper någon. //amullo --- | |
|
Monterade själv en sådan förra veckan och kollade i TIS hur man ska ta loss den. Precis som du säger ska man ta tag i sidorna längst fram och klämma ihop den lite. Då släpper krokarna som håller fast den. Du blev alltså felinformerad av reservdelskillen vilket i detta fall lätt kunde slutat med att något gick sönder om du följt hans råd. Håller med om att mynthållaren inte är så användbar då bara enkronor passar, men alternativet kassethållare är ju som du säger ännu mer oanvändbart. Skönt ändå att inte behova oroa sig för att spilla längre :-) M v h |
|
|
Jag var grymt sugen att fixa belysning i mina, men fick VETO av den andra halvan som tyckte att det fick vara nog med pimpningen. aja.. |
|
| Skall försöka hitta liknande till en E46 01:a, BMW borde väl själva kunna hitta det tycker man? | |
|
phoricu: bara att knappa in din bil på samma sätt som amullo gjort ovan så hittar du vad du behöver Länk ___ //Ulf |
|
|
Tackar för tipset! min "andra halva" gnällde nämligen direkt jag hade köpt bilen över att det inte var någon bra bil då det inte ens fanns mugghållare..ska beställas! |
|
|
Kanske lite för "hard core" för min smak. Men kolla in denna länk för att installera belysning i mugghållarna.... Ser faktiskt lite coolt ut :) Länk |
|
| Jag hade mugghållare i min E46 320ci men inte i bilen jag köpt nu, måste fixa, saknar den som bara den | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.