|
|
|
|---|---|
yttryck |
Hej ! Är på gång att slänga på sommardäcken..har märkt att framdäcken är ojämnt slitna.. bra med mönster i mitten medans sidorna är nästan slut. Däcken håller även denna säsong, men hur ska jag göra för att minimera vidare ojämnt slitage på däckkanterna. oBS ! slitaget är jämnt på båda däckens kanter.. Beror slitaget på felinställd framvagn eller har det varit fel lufftryck i däcken? Har hört att moderna lågprofildäck slits på mitten vid för lågt lufttryck, det kanske är lösningen till mitt problem, däck dimension fram 225/45 17 " fabrikat Dunlop SP 9000 /igge ska jag |
|
För högt lufttryck när det slits i kanterna. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Är det inte tvärt om? Jaja.. Lånar tråden lite... Mina tidigare bakdäck var mer slitna på insidan... Hur fixar man det? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
J.Dredd: Kan du förklara det där.... Jag får det till tvärt om..???? lågt lufttryck = slitna kanter Högt lufttryck = sliten mitt Men den regeln kanske inte gäller nya lågprofilsdäck....??? Mvh Jimmy Carlsson |
|
|
jimcar-9 det är tvärtom av någon anledning. helsonika: hjulinställning är fel tror jag mina var det när jag köpte bilen tokslut på insidan det ordnade sig med hjulinställning. Mpower |
|
| vid för lågt lufttryck så slungas mitten av däcket ut vid högre farter | |
|
Det är som jag skriver. Helt magiskt kan tyckas, men så är det :) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
ok Man lär sig något nytt varje dag. Har aldrig tänkt på det sätt Xtracrispy beskrev det. Mvh Jimmy Carlsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.