AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.573

Varför drar min E46 åt höger?

Sida 2 av 2
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Hade en Volvo som drog åt höger vilket var otroligt störande, efter många hjulinställningar tröttnade jag och sålde bilen. Min senaste BMW drog däremot ej till höger, den gick som ett lok rakt fram, och styrningen var en avgrund i skillnad jämfört med mina tidigare Volvos.

dallev79
525iM Touring -01
Nej tänkte väl. Bilen ska gå rakt. Nu är det så att jag måste ha ratten mycket svagt åt vänster hela tiden för att det ska gå rakt. Bör tilläggas att det var värre innan fyrhjulsmätningen, men det är fortfarande inte bra. Satsa på en ny justering kanske? Samtidigt så vill man inte kasta pengarna i sjön, med tanke på att det inte hjälpte helt sist.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
vill egentligen inte göra dig orolig i onödan, men en tanke som hela tiden malde i bakhuvet på mig när jag hade volvon var att den var krockad och att det därför inte skulle gå att få rätsida på den hur många hjulinställningar jag än gjorde.

dallev79
525iM Touring -01
Tanken har slagit mig, men enligt föregående ägare så har den inte varit inblandad i nån krock. Har kontaktat honom långt efter att jag köpt bilen. Men det han säger behöver inte va sant, för pinsamt att erkänna såhär i efterhand kanske.
Ni
966
Nip
320i-04
Skall ha min på första service efter inköp nu om någon vecka eller så. Verkstaden sade att det kan vara däcken som gör att det spårar. Vi får se vad dom kommer fram till.

Jag tycker min vill dra lite extra när det är ojämnheter i marken som väg som lagts om vid vägarbeten osv.

Det är väl så racerförare vill ha det med feedback från vägbanan, men inte vardagsbilisten skulle jag tro.

Standardgrej jag läst mig till är att mellan 6000-9000 mil redan kan någon bussning i länkarmar vara sliten. Grej att kolla på beggade visst. Det är väl vad dom kollar på bilbesiktningen i en test vad jag sett.

da
527
dallev79
525iM Touring -01
Skriv o berätta om de hitta nått.

Själv funderar jag på en framvagnsinställning. Den går svagt åt höger på plan landsväg, ratten är inte riktigt riktigt rak och bromsar jag till lite extra för att få stopp på bilen vid ett rödljus (och inte håller i ratten) vrider den sig något åt höger. Jag har inga belägg som ligger an. Det snurrar fritt överallt, nya däck runt om, rätt lufttryck osv. Bilen har bara gått 5500mil. Hissade upp den förra veckan hos en kompis o kolla, hur fin som helst, inga dåliga bussningar nånstans. Vad är då detta?
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Behövde dragkrok idag och lånade därför en Volvo V70 av en bekant (Man har inte dragkrok på en BMW hehe) och noterade då att om man släppte ratten så drog den också rätt kraftigt åt höger. Men håller man ratten rakt så går den ju rakt.

Lika dakt med sambons VW Polo. Drar också lätt åt höger om man släpper ratten.
Så detta måste ju betyda att det är helt i sin ordning!!
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Har inte upplevt det i någon annan bil jag kört.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.