|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vill börja med att säga att jag har sökt, jag har läst och kollat runt så mycket jag bara kunnat. Nu är det så att min rostskydds garanti löper ut om ett par månader och jag vill verkligen inte missa något som eventuellt kan fås åtgärdat på garantin, kanske är lite nojjig. Vill ha tips på vilka ställen jag ska kolla upp. Hoppas på hjälp! Mvh Jens | |
|
glömde en sak Visst gäller rostskyddsgarantin även importbilar? |
|
|
Öppna huven och kolla fogen vid lysena då det brukar bubbla där... Kolla bakluckan noga efter galvsläpp. Skruva gärna bort handtaget (regbelysningen) och titta bakom. Sitter med två torx-skruv om jag inte missminner mig. Jag har hört talas om dörrar också.. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
tack så mycket! fler tips? |
|
| Någon eller några har haft rost på trösklarna vid instegslisten. kolla där med. | |
|
Någon som vet from när rostskyddsgarantin börjar gälla. Min bil är tillverkad oktober-00, registrerad 00-10-24 och tagen i trafik första gången 02-01-04. Har dock ingen rost (ännu) men åndå! |
|
|
Hej! Ja det klassiska är ju under huven..har haft 2 e46 och på båda har det funnits rost där..den jag har nu behövde jag inte ens visa på utan han sade att det nästan var standard med rost där :-) ..dock syns det inte så väldigt väl utan kolla noga.. Länk |
|
| Weismüller: När bilen togs i trafik första gången. | |
|
Lånar tråden för en snabbfråga. Är det "tillverkningsdatum" eller datum "när bilen tagits i trafik" som gäller som brytgräns för de 6 åren? Jag gissar det är när den är tagen i trafik som gäller men det hade varit bra med ett klargörande. Är ev spekulant på en bil som är tillverkad 2001-02, men tagen i trafik 2001-04-18....... Några månaders spelrum för att leta rost hade ju varit bra....... |
|
| Svaret står i inlägget innan ditt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.