|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt termostat i min 523 -97 och missade att det fanns en markering på termostaten som ska vara uppåt. Har någon erfarenhet om det här och kan säga vilka konsekvenser det kan få? Har inte lust att fixa det just nu men det kanske ändå är bäst att göra det. | |
|
Termometern på termostaten skall vara på den sida som har förbindelse med motorns utlopp (varma sidan). Har du vänt på termostaten så kan den börja koka/gå för varm. Rätta mig någon om jag är helt ute och cyklar. Mvh Jimmy Carlsson |
|
|
Tror inte du behöver orora dig har fler som satt markeringen kl 9 15 18 , tror att den skall vara 12 (finns nåt på mektips om det. Bara du inte vänder på termostaten som föregående skriver så behöver du inte oroa dig. |
|
|
Ja, det finns ju en pil på termostaten som ska vara kl 12. Men om jag inte minns fel så är det flera som bytt termostat och märkt att pilen pekar åt alla möjliga håll, så det kanske inte är av större betydelse. Annars lär du märka det ;-) |
|
|
Ahha jag förstod nog fel...... Mvh Jimmy Carlsson |
|
|
Jag var ett annat ärende hos BMW och passade på att fråga om konsekvenser om pilmarkeringen inte är kl 12. Deras svar var att det gör inget, det har inte så stor betydelse. Jag kommer inte att fixa till så den kommer rätt. Får ha koll på tempmätaren om den rör sig onormalt... Tack för alla svar. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Min satt inte kl 12 från fabrik så jag misstänker att det inte är livsviktigt. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.