|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej. vill dela med mej av det här och höra era åsikter... fick inbrott i min bmw 740i 97a i hägersten och dom hade sönder hela dörrhand taget,tändningslåset,kåpor runt ratten,armstödet med telefonen var knäckt,hela mitt konsolen med monitor,klima osv var knäckt och sned samt skador på trälister.pls att dom kört in nåt "verktyg" och brytit sönder hela fläckt ut blåsen som mynnar mot baksätet så själva den långa konsolen var åxå trasig, och drickahållaren var knäckt, nä nä det räckte inte så dom öppnade bakluckan och slet sönder hela klädseln vid cd växlaren och navi datorn var helt masad efter att dom försökt att bryta ur den! hmm inte nog med det så tog dom bak lysen och framblinkers när jag såg det här så ringde jag polisen och bolaget som skickade en bärgare, och när den kom så sa han att det här är inget för typ "bosses meck verkstad" utan den här måste till BMW i segeltorp!! hmmm skönt tänkte jag och kände att det är ju riktigt seriöst,jaja då får man väl vänta o se men ändå så kändes det bra med tanke på att den hamnade på ett "riktigt bmw". så började hela soppan och veckorna gick o gick och det ända jag fick höra när jag ringde var att det "fattas delar osv! och nu när OBS! 2månader och 3 dagar gått så ringer jag o då säger verkmästaren att nu e bilen klar!! JAG RINGDE!!! tok glad i hågen blev jag och kände mej som en 7åring på julafton, Mmm den e hel igen och med nya grejor tänkte jag o mös, åkte komunalt dit för att det skulle kännas änu skönare att sätta sej i 7an o mysa. väl frmme så går jag in i receptionen och tar en nummerlapp och när det piper till o det är min tur så säger jag :hej jag skulle hämta min bil osv. hon ger mej nyckeln och ett par papper,thats it el vad tänkte jag!? ska ingen följa med ut o vis vart den står el vad dom gjort!? nej tydligen inte! gick och letade ett tag o så plötsligt ser jag min ögonsten och börjar att syna den utifrån och det ser bra ut, men nu till misären öppnar dörren och sätter mej och det käns fel direkt!! helt fel färg på trälisterna! inte ens en färgblind kan göra en sån miss!kollar vidare och sen att på varje sida av träramen som skärmen sitter i så glipar det typ 1cm mot mitt konsolen!? tittar bakåt och upptäcker att där dom extra utgångarna med bild o ljud sitter så har dom inte ens passat in konsolen så den ligger mot kardan tunneln! får in halva handen mellan tunneln och extra utgångarna.vad fan tänker jag och går till bak luckan och öppnar och ser att cd växlaren sitter fortfarnde helt snett och den lilla dekor ramen runt navi datorn har dion inte ens monterat dit! startar bilen och kör en sväng och upptäcker att minnet till stolen och speglarna inte funkar alls! knapparna lysen inte ens. och sätter på radion och då helt plötsligt så börjar det att "burra" ur högtalaren på förar sidan och när jag "tutar" så tutar det i högtalaren åxå!? vad e det här för skit ställe tänker jag och ska prova navigeringen som dom har bytt dator i, nä nä den har dom inte ens kalibrerat så den funkade inte!? "helt tokig vid det här laget" vänder bilen och åker direkt tillbaka och rusar in o ber att få prata med nån om det här , dom skickar ut verk mästaren, han kommer ut och jag visar allt och han säger bara !DET ÄR BARA LITE JUSTERINGAR SOM KRÄVS SÅ VI BOKAR EN TID! EL VÄNTA, KÖR MED BILEN SÅ HÖR JAG AV MEJ I VECKAN! säger han! ja ja inte mycket att göra så jag åker hem och öppnar bakluckan och ser till min fasa att klädseln på vänster sida som döljer cd-växlaren och navet sitter löst, dom har ju fan inte ens satt dit en enda av dom 5st plast skruvar som ska sitta där!? så jag river bort klädseln och vad ser jag då, jo en stor lös jord kabel, lösa bak ljus muttrar, och alla ställningar som håller i växlare och dator är fortfarande snea!!! äh tänker jag och ger upp.... JÄVLA SOPOR!!! "RIKTIGA BMW" vad skulle ni gjort????mvh 7an | |
|
Letat upp VD och tagit mig ett rejält snack. Vidare finns ju: motormännen, konsumentverket, BMW Group (Bilcentralen i Segeltorp är bara nästan "riktiga" BMW, de enda riktigt riktiga BMW ligger i Solna och Danderyd!) och sin advokat som man kan ta ett snack med. Tråkigt med inbrottet förresten. Täcker försäkringen hela reparationen? Wilhelm Svenselius |
|
|
japp försäkringen täckte allt men som det är nu så hade dom kunat skrota den istället känns det som! grejen e att mecken måste ju vara helt sop slut i skallen! visst kan folk överdriva mycket o gnälla men det jag beskrivit stämmer till 100% och att det ska bli åtgärdat ser jag som en självklarhet... funderar på att åka med bilen till bolaget och efter besiktiga den hos teknikern där! kan det va nåt ? då har man ju visat dom åxå |
|
|
Tråkigt att höra din berättelse och vad du varit utsatt för. Känner inte direkt igen mig. BMW-Segeltorp har för mig varit på topp hela tiden när det gäller reservdels biten, med mkt lyhörd och service minded personal. Verkstaden i fråga är även en sk. "Kontrollerad Verkstad", med allt vad det innebär. Hoppas ivf. att det löser sig för din del. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Sorglig historia. Det är nästan som om din bil blev vandaliserad två gånger, först av tjuvarna, sedan av verkstaden (med skillnaden att tjuvarna åtminstone inte tog betalt för sin insats). Det skadar aldrig att ringa och höra med f-bolaget hur de tycker du ska göra, men om jag minns rätt är det så att deras juridiska ansvar tar slut när de har betalat ut ersättning för reparationen till verkstaden. Eventuella problem senare är en affär mellan dig och verkstaden. Jag skulle ha ringt Motormännens jurister, de hjälpte mig med ett trilskande f-bolag en gång (bolaget ville inte ge mig hyrbil medan en plåtskada reparerades). Förutsätter förstås att du är/blir medlem i M. Annars kan du prata med konsumentvägledaren i din kommun. Se till att dokumentera (skriftligt+foto) det du anser inte är gjort på ett riktigt sätt. Skriv också upp när du har pratat med verkstaden, vem du pratade med och vad som sades. Ju mer dokumentation desto bättre. |
|
|
gunnarG. var o visade bilen för försäkrings teknikern och han sa att det ser bedrövligt ut.... lyssna på den här då!!!!: när jag sen drog mej hemmåt så märkte jag att minnet till elstol o spegel inte fungerade längre men det gjorde det när dom hämtade bilen och tjuvarna hade inte rört dom sakerna. Kontstigt och upprörande att bilen är i sämre skick än innan den lämnades in ! Det värsta av allt är att när nyckeln är utdragen, så ska det finnas en wire som spärrar växelspaken som inte finns längre tydligen alls. Detta upptäcktes när en bekants barn var i bilen och av misstag drog i växelspaken så att bilen började rulla nedför en liten backe. Lyckligtvis kom vi precis ut ur affären när vi såg vad som hände. Sådant här får absolut inte kunna hända.Dom som har lagat bilen, har tydligen inte satt dit växelspärren alls. MvH 7AN |
|
|
Sorligt att läsa. Självklart kanske mekanikern jobbar på ackord, vilket är vanligt på verkstäderna. Men när man läser detta så vet man vart man inte skall lämna in bilen i sådana fall. Men att fuska på detta sätt är ett rent bedrägeri...... |
|
| Tycker inte du ska ta diskussionen med den som gjort arbetet eller hans chef, då stannar det som hänt på segeltorp. Tycker du istället ska gå direkt till generalagenten/bmw group och berätta från a-ö, på så sätt kanske de ansvariga på segeltorp får sig en liten läxa. såhär ska det ju bara inte få gå till. skandal låter det som. | |
|
Sätt dig och skriv ner precis allt i ett dokument också, alla fel, hur du blev behandlad osv. så när du pratat med den du väljer att ta detta med så ber du om mail/fax eller så ger du brevet direkt i hand. då finns allt på papper, alla fel som står där måste åtgärdas, då kan det inte bli någon miss i kommunikationen och fler bortförklaringar längre fram. skulle det ändå bli det kan du komma med att "ni har fått det skriftligt". hoppas det löser sig.. |
|
|
En sak till, kanske överflödigt att påpeka men iallafall: var lugn och saklig i alla kontakter med verkstaden, skriftliga som muntliga, även om du känner att du helst skulle vilja utdela en dansk skalle. Särskilt då, förresten. |
|
|
Jag har haft ett nästan exakt lika dant fall, med verkstad fast det gällde min MG MGF. Jag vägrade hämta bilen. Jag kontaktade istället en jurist, ARN och konsumentombudsmannen och gjorde en stämningsansökan, då blev verkstaden heltplötsligt mycket mer "kommunikativa" och ordnade till felen. Har du halvförsäkring eller mer har du även rätt till rättshjälp, om skadorna kostar över 20 000 att korregera vilket de lätt verkar göra i ditt fall. Lycka till! MVH |
|
| Ang. rättshjälp, vänd dig till ditt bolag för mer information. | |
|
först o främst,tack för alla svar! ringde idag till bmw segeltorp och berättade det här att även spärren var ur funktion. svaret löd: ja så får det ju inte vara, måste blivit nån miss el att den har fastnat i öppet läge, men det fixar vi till när vi tar in bilen igen,ring mej på måndag så ska jag se om jag har någon bil att låna ut så länge för det är ju bara lite justeringar på bilen och arbetet som behövs tack o hej. så lät det så jag ringde till skade teknikern och berättat vad som hänt och vad som sas och nu börjar även han att bli matt! det roligase var ju när han så att det är bara lite justeringar som behövs! eh grejorna som saknas typ: plast clipps,plast skruvar och ramar till cd-växlaren och navigationen,lösa jordkablar,fel trä lister osv osv ser inte jag som nån justering iaf. nä jag kommer att lämna bilen där igen och syna den toooook noga sen och om nåt e fel el inte e som det ska vara så tar jag bmw solna som verkstad istället! för den här verkstaden har enligt försäkrings gubben nåt mrf el vad det hette som gör att dom får 1 chans till att göra om jobbet innan man kan kräva ny verkstad..... sur,lack,arg,besviken osv blir man iaf. |
|
|
Hej! Fy faan vilka jävla pajasar. Stäm dom! Säg att dom får 2 dagar på sig. Är så jävla trött på bilmekaniker. Själv är bäste dräng, helt sjukt att folk överhuvudtaget ska få lov att dubbelkolla om bilen är lagad. Fråga om han var nöjd med listerna eller om dom hade monterat dom med svetsskyddet på. Tyvärr kan man inte lite på nån när det gäller pengar för det är bara därför dom jobbar där.. |
|
|
Det är ju försäkringsbolaget som betalar , så dom kan dom ju dubbla timmarna för den första "Reparationen" och nu efter att dom får tillbaka den så kan dom ju gnugga sina lortiga händer igen, för nu har dom chansen att blåsa försäkringsbolaget igen på 40 timmar för att tex byta ena listen.. Tack Hej |
|
|
hej! som tur så är han jag har kontakt med på F-bolaget ruggit trevlig och jag har visat honom deras jobb så han är medveten om exakta timmar motsvarande jobb på bilen men va fn jag menar om den nu har varit hos bmw i 2mån och 3dar så borde den vara i nyskick när det gäller skadorna iaf! det senaste jag hör är att jag ska befinna mej på bmw kl 07.00 imorrn och gå igenom vad som jag e missnöjd med och lämna bilen där för att få en låne bil som jag senare samma jäkla dag ska åka o lämna igen för att få min bil och ha den till veckan efter och sen lämna in den igen för att bilen jag fick först va bokad dagen efter...så jag måste alltså lämna in bilen 2ggr till!!!??? ska det vara så här el vad har jag att säga till om det? mvh 7an |
|
|
fick en låna bil idagf i typ 5 timmar och sen ringde han o sa att nu har vi kollat igenom bilen och rättat till lite saker men du får en ny tid den 26/4 så kan du åka i din bil så länge!!! o då sa jag : kan jag inte ha låne bilen så länge så slipper jag åka hit o dit osv? nej sa han och så är det . jaja tänkte jag och åkte vidare mhem med bmwn.... nu kommer ni SVIMMA!!!! när jag kommer hem så börjar ratten att "rappa" på splajnsen och ratten e ju för fan LÖS!!!!! jag vet att det låter helt jäkla otroligt men d e dagens sanning och nu börjar det att kännas jobbigt på allvar...vad i helvete gör man nu??? det är ju långhelg!!!! |
|
|
Kan du inte be om att få lämna in bilen på en annan verkstad? Autopower.se - Som en enda stor familj :-) |
|
| Fy faan vilken skit verkstad! Dom borde inte få vara verksamma , tag kontakt med tidningen teknikens värld på: serviceakuten@tv.bonnier.se eller mikael.stjerna@tv.bonnier.se och meddela även verkstaden att du gjort detta så blir det nog fart , lägg tonvikten på de två trafikfarliga grejorna de ställt till med(ratten+växelspärren) , säkerhets faktorer som inte kan bortförklaras.Begär ochså att få bilen reparerad av annan verkstad då du inte vågar köra bilen med sinnesro efter den varit hos bmw segeltorp. | |
| ja maila Teknikens Värld, det rör nog om i grytan lite! | |
| Kontakta Insider (TV3), Dom kommer säkert vilja göra en liten uppföljning av deras bilverkstadsprogram....... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.