|
|
|
|---|---|
teposen |
Har en fråga.. 3" från katten och bakåt, till en 3" simons-ljuddämpare med ett 4"s slutrör. Är detta på tok för stort för en bmw 320 e30? Ägaren påstår att ljuddämparen har lite extra motstånd, så det inte skall vara för lite mottryck. Och även att han har ringt och frågat dom på BMW om röret skulle vara för stort.. Vilket det det inte var enligt dom.. |
|
Vet inte hur din bil ser ut men utseende mässigt så tycker jag att det blir nog lite väl "overkill" med 4" utblås på en 320. Mvh Claes *Lärling Never before has one car done so much for so many, thank god for e30 |
|
|
Lånar tråden lite här om en kort fråga ! Finns ett specielt ljud som jag tycker är riktigt härligt på bmw E30/ e34 modellerna .. och det är det klassiska damsugar ljudet när man har dubbel konat filter till insuget .. och ett här härligt bra avgas system lite hemma meck.. Funderar på att byga om mitt avgas system till min e30 320 för jag är ute efter det klassiska damsugar ljudet .. som är dåvt å långt när man gasaar i väg ska man köra hur det dåva ljudet ökar lite .. vet inte riktigt hur jag ska bygga om mitt system .. några förslag ? |
|
|
jag hade ett micro luftfilter från början det hörde jag ingen skillnad med...sen när jag fick ett green cotton filter av modell längre fick jag ett helt annat sug plug avgas ljud... så ett ordentligt luftfilter rekomenderar jag till en början ///325/// |
|
E30_320i |
kör 3tums på min 320 med Vässad masskin funkar perfekt |
|
katten bör räcka som motstånd. tror inte de ska va några problem att köra med. frågan är bara om det gör så pass mycket. Mvh Simon |
|
|
Det ser inte blaffigt ut med 3" på en 320? tänkte köpa mig lite prylar nu i dagarna o svetsa ihop ett system. ska i med turbon nu i veckorna här så jag tänkte förbereda lite. vet dock inte om jag skall ha 2½ eller 3" Tanken är att jag vill ha bilen så orginal som jag bara kan fast med turbo. och jag måste ju ha nytt avgassystem för att få effekten samt att jag måste koppla in downpipen vilket jag inte vill mata in på 2 rör som orginal har. |
|
| Jag har ett dubbelkonat filter på min 320 och det råmar så man nästan blir rädd efter 4000 Rpm | |
| tänk på att orginal systemet är 2 st 2 tums rör, bättre flöde i dom än med ett 2,5-3 tum som du tänker svetsa på. Det är väl bakre ljudämparen du har lite motstånd | |
|
Klintan: ett 3"system flödar mer än 2x2". Däremot är 2,5" bara 75% av 2x2" Mvh Anton |
|
|
behöver man göra några ändringar för att få plats med 3" eller den klarar sig fint under bakvagnen utan problem? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.