|
|
|
|---|---|
|
Tja, hur ska man göra.. Har kört BMW i rätt många år nu och det börjar bli dags att byta upp sig. Lite sugen på en 328 eller 330 E46 touring men samtidigt så känns det lite besvärande att man förmodligen kommer att få problem med lacksläpp och rost (gäller ju inte bara E46). Men när man provkör andra bilar så jämför man ju med körgläjden i BMW:n och det är inte lätt att bestämma sig för om man ska satsa på nått nyare av annat fabrikat eller en BMW som kanske är en 4-5år. Såg en svensksåld 328 iA touring -00 som gått 6000mil på blocket, undrar om det kan vara nått kanske... /Johan | |
| Jag kan bara tala utifrån egna erfarenheter. Man blir lite förblindad när man skall köpa ny bil men mitt råd till dig är att köpa en som är befriad från rostproblem, du kommer att få sömnproblem om du byter upp dig till en bil som du vet kommer att rosta förr eller senare. Det gör förvisso alla bilar men dom flesta räcker det med att tvätta, vaxa och fylla i stenskott osv för att klara sig hyffsat länge. Problemen med dåliga kittskarvar är inget man kan styra för fem öre. | |
| Köp en med en stund kvar på rostskyddsgarantin så är det ju lugnt. Jag har ungefär ett år kvar på min garanti, sen är det nog dags att byta bil :) | |
|
Jo, det är ju sant. Helst ska den vara svensksåld då, eller? Om man köper en som fortfarande har rostskydds garanti, utan att få bekymmer med BMW Sverige menar jag. Eller det kanske inte har nån betydelse. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.