|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har problem med min elhiss på förardörren. När den hissas upp så ligger den inte emot den bakre guidelisten hela vägen utan när det är ca 1 cm kvar så tippar rutan lite, lite frammåt. För att undvika att den yttre gummilisten ska hamna bakom rutan, så har jag justerat "staget" till max. Detta medför att det blir lite tungt för elmotorn att hissa upp den sista biten eftersom rutan trycker så hårt mot dörren, men om jag minskar på justeringen så hamnar rutan utanför listeb direkt. Ibland när den varit helt nerhissad så fastnar den på halva vägen upp, och vänder tillbaka ner igen. Nån som har nån ide hur man kan lösa detta? Det finns ju bara en justering, och jag har nyligen bytta båda glidklossarna till rutan samt smörjt alla glidskenor. | |
|
ganska vanligt att skenan som håller rutan längst ner släpper, har vart med om 3 bmw hittills som det hänt på. Man får ta ut rutan och lägga nytt gummi i skenan och bonka dit den, gummi finns hos glasmästarn. |
|
yttryck |
hej carlsson! Jag har liknande problem på min bils elhiss är det denna skena som du menar man ska byta gummi på.. se länk till sprängskiss Länk det är reservdelsnummer 12 i listan.. mvh igor |
|
Jag har också samma fel. Är det nummer 12 i ovanstående spränskiss? Hur får man ut rutan då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.