|
|
|
|---|---|
| hej jag har ett litet problem med min 318is turbo!!! den börja koka när jag kör hårt men kör man i ca:140-160 så gör den de inte men annrs så gå den upp mycke i temp och ändå så har jag satt ditt extra vatten pump på slangen till turbon för att få bra flödde?????? anväder även elfläkt men hjälper inte!!! har kollat topp packningen och den är okej??? behöver jag större kylare eller vad?? | |
|
Har du oljekylare? Ett bra sätt att öka motorns kylkapacitet är att sätta in en oljekylare. Till vissa bilmodeller som går i varmare länder sätter tillverkarna på detta original. Är det någon som vet om det finns en adapter till 318 is oljefilterhållare för oljekylare? Vad kör du med för turbo? Motorstyrsystem? E |
|
| en saab 9-5 turbo och audi 1,8t spridare!!! letar efter smt6 till rätt pris oxå men bilen gå skit bra med bara 0.4 i laddtryck men måste lyckas kylla den me!!! | |
|
Var du intresserad av Smt6. Jag har ett som jag skulle kunna sälja nytt aldrig använt. Komplett med CD och alla kablar. 2500kr Ring om du är intresserad 070-9682850 |
|
|
Det är inte så enkelt att de e termostaten som ballat ur då? _______ /Chrille Länk |
|
|
Prova att göra ren kylaren om den är skitig. Flåklypa |
|
|
HAR DEN KOKAT MÅNGA...gånger?..1 GÅNG KAN RÄCKA? Tycker det låter som motorn går magert? tycker det där med extra pump e lite onödigt... ta bort den. jag kör med orginal kylare..(den är liten )..motorn har alldrig kokat.. T16 agg 10 psi. M10 1974 års 520 .grenröret glöder.. turbon glöder.. mm den har alldrig kokat.. det är nå fel om motorn går för varmt jämt.. |
|
|
HAR DEN KOKAT MÅNGA...gånger?..1 GÅNG KAN RÄCKA? Tycker det låter som motorn går magert? tycker det där med extra pump e lite onödigt... ta bort den. jag kör med orginal kylare..(den är liten )..motorn har alldrig kokat.. T16 agg 10 psi. M10 1974 års 520 .grenröret glöder.. turbon glöder.. mm den har alldrig kokat.. det är nå fel om motorn går för varmt jämt.. |
|
E30_320i |
ihlberg Finns Smt6 aprutet kvar? |
|
hej E30_320i.. Ja det finns kvar ring om du intresserad. 070-9682850 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.