AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.307

Lacka speglar hemma; acceptabelt resultat?

Ska köpa ett par M3-speglar från Tyskland (bra kvalite och ganska dyra) och företaget erbjuder professionell lackering för 62 euro (= knappt 600 kronor). Nu till frågan: Ska jag nappa på erbjudandet eller ska jag själv sprayfärga dem? Är det svårt att få till det riktigt bra hemma även om ytan är helt len? Ju fler svar, desto bättre underlag för mig!
Bör kanske tillägga att bilen är Mörkgrön metallic.
På min förra sprayade jag efter konstens alla regler och var nöjd med resultatet tills jag nyligen lämnade in en vinge på "riktig" lack.

För mig var det värt varenda krona, beror väl på hur högt du vill lägga ribban.

/Thomas
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Hade jag varit dig så hade jag fått dom lackade för 62 euro. De borde väl vara ett bra pris för det? Hemma kostar väl färgen iaf dig ett par hundra kronor. kanske lite mindre o den får inte samma hårdet som när den lackas "riktigt" då den inte får härdas.. jag hade nog faktiskt låtit den bli målad. 600:- e väl ingen stor summa så =)

// M.v.h. Daniel
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag lackade mina nya backspeglar + ett par lister hos en lackerare i Gbg, och betalade 1000:- vilket ändå är ett rätt bra pris för en rktig lack. Jag skulle aldrig tveka på att få dem proffslackade.

BMW CS #5206
pg_ice
600 kr är det värt.
jag betalade 500:- hos Djulö billackering i katrineholm och resultatet vart otroligt bra!
lacka inte själv!,du kommer aldrig att få samma finish som med proffs lack
TACK för alla svar.

Det blev proffslackning för 600:-
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
...helt rätt, 600:- är mycket billigt.

/Gunnar
/Länk
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Hej!

Lyfter denna tråd. Vad bör man acceptera i pris för lackering av 2 st. M3-speglar!? Jag har ingen aning om vad som gäller i dessa "kretsar". Bör kanske nämnas att de ska lackas svarta. Är 1000:- max eller!?

Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Jag betalade 1000:- när jag lämnade in mina M3 speglar på lack..
Jag 600kr (plus moms) för lackering av ett par M3 speglar hos en lackerare.
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Ok! Tack. Jag ska försöka hitta en billig men bra lackerare här i området...Men känner just att 1000:- är taket för 1 par speglar...
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
När jag lackade mina lister så var budskapet att det finns en instegskostnad på 700 - 900 kr beroende på färg. Efter det tillkommer färgåtgång och tid.

/Gunnar
/Länk
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Ojdå, det lät dyrt Gunnar.
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hej
eftersom jag jobbade som lackerarelärling en gång i tiden med dåvarande volvo PV alltså längesedan så spruttekniken har jag kvar så jag skulle göra det lätt för mig att endast med rätt sprayfärg som faktiskt går att beställa om ej rätt nyans finns färdig spruta dessa delar då det inte är stora ytor och sedan som tips skulle jag puscha på lite grann att den erfarenheten du lär dig har du alltid och stor nytta av i bilhobbyn det lär inte bli billigare framöver att lämna bort lackjobb ett tips till: köp en billig sprayburk vad som helst tag något att träna på så du får in tekniken och "torrspruta" inte då blir det knottrigt lägg på tills gränsen att det vill rinna men dock inte mer sedan kan du lacka betydligt svårare grejor då du lärt dig hantera sprayen, nackdelen är att trycket blir sämre mot slutet så sluta då och tag en ny välomskakad burk om du behöver lägga på mer sedan kan du göra en mellanslipning med vatten och 600 papper eller 800 och du får en proffsig yta och billigt blir det och stolt blir du också och inte så "himla" rädd om du skulle få någon repa någonstans även det går att fixa dock inte mitt på en skärm eller huv
hoppas jag peppat dig lite och lycka till om du vågar ta steget
MVH Uffe/bildock
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hej
glömde i ovanstående inlägg att: mörkgrön met är en mycket lätt kulör att arbeta med visst är det metallic men det är inte några problem gör bara som jag sagt ovan så är inte det något problem alltså en lätt färg har som borde ge ett toppresultat även om du är amatör
MVH Uffe/bildock
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Lämna in, utan tvekan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.