|
|
|
|---|---|
|
Att inte dubbelglas var standard i E38 är helt obegripligt, vilken skillnad mot enkel ! Är det någon härinne som gjort operationen att bygga om dörrarna till dubbelglas ? Speciella svårigheter ? Såg ett gammalt inlägg som föreslog dörrar från skroten och sen lacka om i bilens färg, men det måste ju vara dyrare/omständligare än att bara byta ut glasen i sig..? Men det kanske är mer än glasen som skiljer sig typ motorer, lister, länkarmar o.s.v. ? | |
| rutramslisten är det en bredare skåra i men sen är jag osäker har inte kollat så noga | |
| Tittade på mina dubbelglas. De invändiga skraplisterna är nästan plana för fram och bak-sidoruta så dessa behöver bytas. Skulle gissa att rutbågarnas plastpaneler är smalare för att rymma den bredare rutlisten. gäller nog även triangeln på insidan av sidobackspegeln. dörrsidorna i sig skiljer nog inte eftersom skraplisten inte sitter i dem. frågetecken vad som skiljer i i glasinfästningen mot rutgejdrarna. Troligen inte mycket. Tror inte heller att själva dörren är annorlunda, (låter produktionstekniskt dyrt). Bakrutan är dubbel också. (tunnare rutkitt? för inte gör man väl en unik kaross med djupare fläns för bakrutan). | |
|
Efter att ha provkört över 15 E38or på mindre än en vecka så kan jag bara hålla med, vilken skillnad! Tyvärr var jalla jalla faktorn för hög på alla de E38or utrustade med dubbelglas som jag tittade på. Blev en svensksåld med 1 ägare istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.