|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
sedan årskiften , så ingen tror det är 2006/2007. |
|
Att Sölvesborg är eller inte är ett mecka för fiffel törs jag inte svara på, jag känner en del folk runt om i Blekinge och Skåne som har blivit lurade och det är det jag bygger mina påstående på. Men visst finns det säkert folk som fifflar med bilar här. Jag sympatiserar verkligen med dig när du har suttit och kört 50 mil för att få se ett lik, detta är också ett problem som säljare kör med ibland, hur man har nerver att göra en sån grej fattar inte jag!? Men det är så, har man kört så långt som är det säkert inte många som vill komma hem tomhänta. En liten fråga bara, var det en svart RS2? Givetvis så behöver du inte hänga ut någon, är bara nyfiken. (Den har ju trots allt varit på annons) Jag har inte ork att bli bitter över att folk inte kan komma med en åsikt istället för att försöka omyndigförklara mig på grund av att jag inte har haft körtkort mer än 2 år (och dessutom varit av med det i 3 månader under tiden) Visst man lär hela livet och det är jag den första att hålla med om, men ärligt talat så betyder inte det att jag bara snackar om saker som jag "hört" eller tar saker ur luften. Har man inget att säga kan man lika gärna hålla käft, och det hade jag gjort också om det inte var så att jag kände att jag hade något att säga. Jag tycker om att diskutera och debattera saker för att få nya infallsvinklar och andra åsikter än dom jag själv besitter. MVH Alexander |
|
HV-71 |
Tomorrow! Tycker du har en sund och inteligent argumentation. Det som diskuteras i tråden är ett stort problem, och det är vi alla rörande överens om. Det är nog bara så att det går för fort för vissa och att man i iver skriver saker som kan tyckas onödigt. Tycker det är bra att tråden tas upp för diskusion så att oinvigda kan få upp ögonen, oavsetgt ålder eller tid med körkort. MVH Sten (Missat guld i år också!!!). Det är känslan inte farten! |
|
Tomorrow: Det var en svart RS2 som jag åkte kollade på, fast det var 5 år sedan tror jag. Jag köpte naturligtvis inte bilen... Det begärdes väl en 40-50000:- mindre än normalt, så man borde ju förstått... =) Vet du vem som sålde den eller? "Ett strå vassare" har ju "florerat" en den del och dom känns inte seriösa om du frågar mig. Dom hade bl.a. en RS4 till salu för att tag sedan, det misstänktes starkt i disskutioner på Nordicaudi att den var skruvad... Ingen rök utan eld... MVH Christofer |
|
|
Jo jag vet att det har snackat en del om det, jag vill inte uttala mig om saken då jag absolut inte vet tillräckligt mycket för att uttala mig. Jag vet i princip vad som har florerat på internet och vem killen som har företaget är. Jag tror att RS4an fortfarande finns kvar här, har dock inte sett den på ett tag i stan så det är möjligt att den är såld nu. Jag tror att han har tagit in en relativt ny m3a nu. Ang. RS2an, jag kan inte säga hur många RS2or som har rullat genom Sölvesborg de senaste 5 åren men vi har en ytterst aktiv import så det är svårt att säga. Varför jag undrade är för att det fortfarande rullar en svart RS2a här som inte är nåt vidare i skick (ser ut så på utsidan iallfall) Vet vem killen som har bilen är men jag vill inte gärna dra upp några namn, det känns fel på nåt sätt, även om det väl inte spelar någon större roll. Kanske är så att han inte fick den såld och sen inte har brytt sig om att försöka sälja den. Tack HV-71! Det har aldrig varit min mening att försöka bestämma vad nån annan ska tycka om frågan, alla har lika stor rätt till sin åsikt och har sin rätt att framföra den. Vi lever trots allt i en demokrati där yttrandefrihet är en av grundpelarna. MVH Alexander |
|
|
Tomorrow: Det var absolut inte meningen att klanka ner på dig angående din eventuella kunskap. Dock fick jag negativa vibbar av dina inlägg och orkade inte med ännu en tråd som handlar om att alla importbilar skulle vara skrot... Börjar bli lite tröttsamt att försvara bilimport gång på gång... /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Inga problem. Jag inser också att man inte kan dra alla över en kam och säga att ALL import skruvas. Mina uttalanden beror mycket på att jag är otroligt trött på den import som skruvas och det blir inte bättre av att man ser vilka pengar som fortfarande ligger i att fiffla med mätarställningar och dyl. Jag tycker annars att privat importen är ett mycket bra alternativ till att hitta just sin egen drömbil, jag själv skulle aldrig få för mig att köpa en SV-såld Bmw då jag vet att man med största sannolikhet kan hitta en lika dan i tyskland som är skött på ett hela annat sätt och troligtvis är bättre utrustad. Med Vänliga Hälsningar Alexander |
|
|
Att ur vinstsyfte importera något annat än nyare lyxbilar, välutrustade tjänstebilar av årets modell samt ovanliga sportbilar på förbeställning - och då under ett importföretag - är generellt sett en dålig idé då det hela är lite av en gambling. Funkade bra 1996, funkar mindre bra 2006. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.