|
|
|
|---|---|
|
Har någon sett min 740. Den är svart och stals i helgen i Göteborg. Den har regnr: BUA 849. Om nån ser den så ring gärna mig på 0704-180070 eller polisen i västra götaland. Tack på förhand. | |
|
Var i Gbg stals bilen? *sparar ditt nummer samt håller extra koll på alla E38or jag ser* BMW CS #5139 |
|
|
Faan vad tragiskt....! Jag hoppas verkligen att du får tillbaka bilen... hel. mvh Fredrik |
|
| Fan va tråkigt :( Hoppas du får tillbaka den hel. | |
|
Bilen stod parkerad i Grimmered i Västra Frölunda. Verkligen tacksam för dom extra ögonen därute. Det känns som en bit av mig själv saknas. Bilen var föresten svart med vita blinkers och creméfärgat skinn, vinterdäck på 16" fälgar och svarta lister istället för kromade förutom en kromelist på bagageluckan och -00ans: baklycktor. Många tack!!! |
|
|
Jag avskyr folk som stjäl!!!!!! Ska verkligen hålla ögonen öppna och med nöje medverkat till att få fast dessa avskum. |
|
|
Hej Förstår inte hur dessa bilar kan försvinna. Har själv startspärr och extra låsspärr. Trodde det var standard, men är det så att vissa bilar inte har det? /SF |
|
|
E32an har ingen startspärr alls, och tyvärr vet jag flera stycken som har stulits bara i Gbg de senaste året. Tror immoblizer kom först i början på 1995, så de tidigaste E38orna saknar nog tyvärr de. BMW CS #5139 |
|
| jo du kan slå in en fyrsiffrig code | |
|
Jag lider med Dig och håller ögonen öppna! M.J. |
|
|
Immobilizer som företeelse fanns redan 1982...Alla BMW med stora OBC o "code" har en programmerbar startspärr/Immobilizer! Den går även (på alla mod.) att kombinera ihop med tex. Carguard 950S. Jag har original-immobilizer och en extra, o det funkar klockrent! Däremot finns det elektronik idag, som hyfsat lätt forcerar bägge...Lider med Dig, "Joggarn". Du kommer med största sannolikhet INTE att få tillbaks bilen. Eftersom den är en E38, så är den "modern" nog att kränga i baltstater o Ryssland..., alt. använda som murbräcka vid rån, eller som flyktbil.... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Ok.. jag menade att den inte hade org. monterad immoblizer i form av microchip i nyckeln. Code-spärren i OBC:n är tyvärr väldigt lättfocerad och lär inte stoppa nån hyfsat händig tjuv. Verkar som om buset har blivit duktiga på att stjäla E32or, med tanke på hur många som försvinner =( BMW CS #5139 |
|
|
Joggarn: Nått nytt om bilen? Återfunnen? BMW CS #5139 |
|
|
Alla BMW fick immobiliser from 03.95 så 94 är inte svårstulen pga det iaf. Asken |
|
|
Nej,nej. Inte ett knyst från polisen. Har nog gett upp hoppet nu. Blir väll till å leta ny bil nu. Man blir snabbt handikappad utan bil. |
|
|
Är bilen återfunnen? såg att den inte var efterlyst längre i CBR.. BMW CS #5139 |
|
|
EWS II startspärr kom runt årsskiftet 94-95 äldsta bilar är från sent dec-94, medan EWS I startspärr fanns som standard i Tyskland åtminstone från nov-94, troligtvis tidigare, alla HE51 540i/6 i en serie på 28st byggda april-94 har EWS I och dom bilarna var i en mängd olika landutföranden vilket tyder på att BMW hade EWS I som standard våren-94, dock är den betydligt sämre än EWS II som ändrar kod vid varje tillfälle, ta ut en utrustningslista där står det om bilen har EWS I, kod 900. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.