|
|
|
|---|---|
|
Jag var framme idag på Gullrisgatan på Hisingen i Göteborg, stod en sönderslagen 750iAL E32 parkerad där, verkade vara ett tidigt exemplar med salladstallriksfälgar samt endast ett luftintag i spoilern fram, var en mörk färg samt mörk inredning, kunde inte se så noga men de verkade vara den ganska ovanliga vattenbuffellädret. Samtliga rutor på vagnen var sönderslagna samt bucklor på dörrarna på vänstersidan samt även takluckan (?!) var intryckt. Den var olåst och verkade inte vara stöldskadad i övrigt, tom. stereon satt kvar. Nån som har sett den, eller vet något mer om den? Stackars vagnar, att dom alltid skall behöva råka illa ut, tycker en sådan fin bil borde vara värd ett bättre öde... BMW CS #5139 | |
| R.I.P - mkt sorgligt, den dagen så när de flesta har försvunnit så kommer alla att inse. | |
| Det är så tråkigt att höra, blir så jävla less. Kan dom inte låta så fina bilar vara ifred. Likadant med en fin e24 här i stan. Helt sönderkvaddad av småglin. :/ Så tråkigt på bilar som inte direkt växer på träd. | |
|
Infinite: Du menar händelsevis inte den Polarissilber 633:an som stod vid gamla "slakthusområdet"? Det var FÖR JÄVLIGT!!! (var där o bad för den stackaren, o hade en mental begravning...) :-( Vad skall man säga, se o läs bara vad de gjorde med min 740....Det är fan så man gråter...blir trött o vill köpa ett handeldvapen av monumental kaliber... :-( BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
KRAFTWERK: Japp, det var den 633'an. Läste också vad som hände din fina e32'a förut. Det är ju sjuk vad sur man blir att höra/se sånt. Mera handeldvapen åt bmwfolket säger jag bara. Det skjuts för lite bilkvaddare i Sverige. |
|
|
Var finns det roliga i att förstöra andras saker??? Det borde instiftas ett straff i för vandalisering av bilar(och annans egendom). Något i stil med att sätta handbojor på åbäket och fästa dessa med kätting i dragkroken på en Merca 600 Pullmann som ger gärnet på förutbestämda småvägar. Sträckan blir i förhållande till storlek på brottet. /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
635 CSi: Jag kör gärna "NUT 200", Mercedes Benz 600SEL 6.3 V8 Pullman i "Hell Elfenbein", med kräket släpandes efter... i 200Km/h längs de gamla vägarna mellan Eskilstuna o Strängnäs, o via P10:s "gamla" väg...över Hässelbyholm, ujuj, vad dålig den är... (men i så fall har jag luftfjädring..:-)...Då skulle det svida i huden..... /Hej o hå, o en låda med ROM..., (alternativt en dito, med tveksamt fungerande reservdelar, man köpt billigt på nån marknad...) :-/ BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Man blir ju väldigt ledsen när sådant händer, i synnerhet på en sådan fin bil. Har sett att bilen har stått där länge, iaf minst sedan i vintras, och de verkar som om ingen bryr sig om den. Enligt bilregistret ägs den av ett taxi-företag här i Gbg. Enligt boende på gatan har polisen varit där och kollat den, samt kontaktat ägaren, men ingen verkar bry sig om bilstackarn =( BMW CS #5139 |
|
|
J.L: Men HÄMTA bilen då!!! på släp eller vad som helst! Rädda den! det hade jag gjort! /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Hade ringt upp ägaren och åkt o hämtat bilen direkt. | |
|
Jo!! helst vill man ju rädda varenda exemplar av dessa underbara vagnar! Men tyvärr känns de oftast helt hopplöst eftersom E32-liken tyvärr bara verkar växa i antal =( Själv har jag varken tid eller plats eller lust att engagera mig i ett projekt av denna kaliber... de väl risk att just detta exemplaret är bortom räddning.. såg i bilregistret att senaste godkända besiktning var år 2000... Men är de någon som har intresse av bilen så har jag såklart sparat reg. nummer samt ägaruppgifter och annat jag har fått fatt i. BMW CS #5139 |
|
|
Min E32 har varit repad från topp till tå. Jag fick bilen omlackad precis innan jag köpte den så för min del var det ju bra. Händer det igen kommer jag äta upp min sko. |
|
|
Undrar om det är den som står på Angesbersskroten nu? Står en Diamantsvart 750iAL -90 som stämmer in på J.L's beskrivning... Riktigt synd för bilen såg mycket fin ut i övrigt, lite rost i bakluckan och bakdörren. Den hade svart skinn, även skinn på dörrsidor och mittkonsoll, är det det som kallas utökat skinn? |
|
|
De är nog inte omöjligt att de är den. Nu ägs den (PCW725) av Göteborg Stad Gatukontoret, samt är avregisterad 12 april 2006. BMW CS #5139 |
|
|
Yes den hade uttökat skinn precis som du säger, tror alla 750iAL hade de. BMW CS #5139 |
|
| Okej, det är den, känner igen regnumret. Synd på en så fin bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.