AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.546

Motorbyte m20b20 till m20b25

Kj
41
Kjerling
E21 327 Turbo
Tänkte försöka byta motor i min 320 iT -89 till en m20b25, hur blir det med kablar och styrboxar? visst är det samma fästen över allt? något man borde tänka på?

//Kjerling
Fr
37
Frd_racing
320/325 -88
Om detta ämne finns det hur mkt som helst att läsa óm bara att söka!

Men som ja förstått det så kan du använda samma kabelhärva bara att byta boxarna till från en 2,5a allt ska passa rakt i!
är b25an kattad? den finns med katt (motronic) och utan (l-jetronic). Du ser skillnaden enklast på att fördelarlock sitter i framkant av toppen på motronicmaskinen, på ljetronicen sitter hela fördelaren nerstucken i blocket en bit ner på insugssidan...

är det en motronicmaskin så är det bara att byta boxar, kablaget är samma

MVH
Johan K
Jo
1
Joonaathaan
525i -89 Bruksbilen
320ik -88 "2.3"
livar upp tråden lite då jag för tillfället har bytt motor i min 320ik -88 (motronic) och slängt ner en m20b23 (l-jetronic) men har bytt spjällhus då nästan allt är vakumstyrt, och använt all el från 320in, dock så tog jag spridarna från 2.3an.
Den vägrar för tillfället att starta, sitter här med vad jag tror är styrboxen från 323an och ska testa med den och tändspolen från 323an och sätta i 320in och testa om det startar.

Just nu ger bilen gnista, får bensin luft, hostar till ibland om man kör på startmotorn ett tag och ger full gas, dock inge mer.
Dock är kabelhärvan från 323an klippt.. Är absolut inget proffs på el kan man ju säga..
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kanske detta kan hjälpa. Länk
Visserligen till E21 men det borde stämma rätt bra ändå.

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.