AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.739

Nån som vet nåt om denna M5-02?

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Hej..är ny på forumet....sålde min M3 coupe-98 nyligen....Väntar tillökning i familjen, därför letar jag och min sambo efter en bmw M5 årsmodell 02-03...Den ska ha det mesta i utrustningsväg såsom tv+navi 16:9,skinn m.m...såg en 02 hos Ascend Automobil i Askim som gått 9000 mil..nån som vet nåt om den bilen..vet att den är importerad från italien.....
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej och välkommen till forumet !

Den ser ju fin ut på bilderna i alla fall:

Länk

Men ett tips är ju att kolla ev garantireparationer (om det nu går från Italien)..

Mvh Jimmy

Ja just det , man för gratulera till till tillökningen då :-)
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Finns ju annars en fin liknande bil för 28 450:- Eur som är en "Premium selection" bil på bmw.de, kan tyvärr inte länka dit för det brukar sällan fungera..

Men här har du lite data om den:

Lackierung: carbonschwarz metallic Leistung: 294 kW/ 400 PS
Polster: Erweitertes Nappaleder Point silverstone Hubraum: 4941 ccm

EZ: 07.2001 Preis: € 28.450,00

km: 110.580

Vorbesitzer: aus erster Hand

Klimaautomatik, Leder, Navigationssystem, Glasdach elektrisch, Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer

Xenon-Licht, Alarmanlage mit Fernbedienung, Lordosenstütze für Fahrer und Beifahrer, Reifen Pannen Anzeige, Bordmonitor mit TV, Park Distance Control (PDC), Skisack, Armauflage vorn, Durchladesystem, Multifunktion für Lenkrad, Blinkleuchten weiß, CD Wechsler 6-fach, Sitzverstellung elektrisch mit Memory für Fahrersitz, Autotelefon mit schnurlosem Hörer

BMW Assist, Individual Dachhimmel anthrazit, Servotronic, M Lederlenkrad, Individual Sonnenschutzverglasung, Innen- und Aussenspiegel automatisch abblendend, Seitenairbag für Fondpassagiere, Scheinwerfer-Waschanlage mit Intensivreinigung für Frontscheibe, Bordcomputer, Dynamische Stabilitäts Control III (DSC), Nebelscheinwerfer, Fußmatten in Velours, metallic, Airbag, Anti-Blockier-System ABS, Elektrische Fensterheber

Mvh Jimmy

Bi
3.797
Bianca

Tack för gratulationen:)

Tänkte kolla upp garantirep som du nämnde...Ska kolla på en annan M5:a nu i veckan.........
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Bianca, ska ni ha en M5 e39 som familjebil ?

Ursäkta, men hur bar du dig åt för övertyga din sambo om att M5 = familjebil ? (behöver lite tips)

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Bi
3.797
Bianca

Det behövdes inte nån speciell övertalning....Egentligen var det min väldigt förståndiga sambo som övertalade mig.....Vad gör man inte för sin andra hälft:)Bara att hålla med till 100%
kilroy
Bimmer Seb*

E39 M5 fungerar alldeles utmärkt som familjebil, precis som vilken E39 som helst.

När det gäller argumentationen så gäller det kanske att man finslipar sin teknik en aning...:)

Mvh kilroy

"En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger"

Bi
3.797
Bianca

Kunde ej sagt det bättre själv Kilroy!!!

En M-bil är ju lite speciell..hade jag/vi köpt en 530/540 så hade vi ångrat oss efter ett tag tror jag,så det är lika bra att satsa lite högre....Hade som sagt en M3-98 så det naturliga valet är ju en M5:a tycker jag/vi....Vi ska tittta/prova en 03 på lördag..,LÄÄNGTAR..
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Morrn,

Skulle oxå kunna tänka mig en M5 som "familjebil" men först måste nog barnen bli så pass stora att man inte behöver ha med sig syskonvagnen ;-)

Men med bara ett "vagnbarn" skulle det funka utmärkt.

Mvh Jimmy
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
En vanlig M5 skulle kanske gå att ha som familjebil, men jag kan ju säga att jag skulle kallsvettas varenda gång sambon skulle ta bilen till maxi.

Jag har siktet inställt på en 540 alt 530 Touring med M-paket och manuell låda från 2001->, men visst skulle det vara kul att kunna behålla M5'an och bruka den som en familjebil på sätt och vis. Men man får nog byta avgassystemet isåfall och kanske byta till 18" för att hålla däck kontot på en rimligare nivå, tål att tänkas på.

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Buspelle
M5an fungerar utmärkt som familjebil, fast man får hålla sambon med en egen liten BMW....
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Hej på er, ja allt går ju om man verkligen vill, frågan är hur mycket jag får prioritera bort eftersom man är en "vanlig" arbetare och inte håvar in någon mastodont lön samt hur praktiskt det är med en sedan och barn.

Det som talar emot en M5 jämfört med en 540 touring som jag ser det är däckkontot +10' vid däckbyte(17"/20"), bensinförbrukning +0,2L/mil, försäkring +3000/år, reservdelar +? samt smidigheten.

För att skaffa mig en uppfattning om bagaget i min bil så gick jag ut å mätte lite, har ju inte sett det som ett alternativ innan att behålla min ögonsten när storschen anlänt.

Bagaget är c:a 115x90 i djup och bredd men sen är det detta med höjden, knappa 50 cm in från bakre kanten så sjunker höjden till strax under 37cm (under hatthyllan) och det blir helt omöjligt att få in någon vagn utan att börja demontera den, gissar utan att veta att man tröttnar rätt snabbt på detta. Länk till bild på bagage: Länk

Frågade några jobbar kompisar på jobbet om de kände nån som har sedan och familj, efter en del betänketid blev deras svar -nej.

Men man får väl åka och prova med lite vagnar innan man sätter spiken i kistan på att inkludera M5'an i famlje planerna.

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.