|
|
|
|---|---|
|
Blev lätt påkörd och stötfångaren trycktes in ca 7mm på höger sida, glider stötfångaren i något fäste eller tror ni att något är skadat? | |
|
modell??. På min e36 är det skenor som stötfångaren glider i på sidorna, baktill sitter den med plastfästen som kan krackilera vid påkörning. Skruva loss skruvarna i hjulhuset som håller innerskärmen, Sedan tar du en flat skruvmejsel och bänder försiktigt bort den svarat listen som löper längsmed hela stöfångaren och under den sitter det 4st (tror jag) bultar som det bara är att lossa. Då är den lös och bara att dra av. |
|
| såg nu att du har en E46? vet ej med det kan inte skillja så mycket. | |
|
Kofångaren sitter ju fäst med "stötdämpare" som ska ge sig något vid såna här händelser, men har även för mig att dessa ska återfjädra. Möjligt att den ena av dessa fick lite för mkt stryk.. Nr. 3 och 4 på denna bild Länk Verkar finnas olika för olika hastigheter.. Jag har 2 stycken liggandes sedan jag monterat dragkron om det är intressant att byta dem senare.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Jag bugar för era svar! Ska försöka ta mig en titt till helgen. Återkommer. Mvh Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.