|
|
|
|---|---|
|
Suck! Lånade ut bilen i torsdags, och vad händer?? Jo då, närkontakt med en v*lv* bakdel. Alltså: min kära bmw fick nosen intryckt. Huv, skärmar, stötfångare, kondensorfläkt, kondensor, kylare, termostathus, strålkastare, dimljus, m.m.. Tror inte att "rambalkarna" fått nåt. Verkstan (inte bmw) gjorde en kalkyl och kom fram till att det skulle kosta ca 60-65000 kr att repa. Nya delar från BMW då. Väntar nu på svar från fb (LF). Vad tror ni de gör?? Rep. el. skrot?? Köpa delar på skroten? Har själv kollat en del på nätet och det mesta verkar finnas lite här o där. Bilen var i mycket gott skick innan. 528 -96 17000 mil. Vill ju faktiskt att den görs vid då jag var mycket nöjd med bilen o har bytt en del grejer sista tiden. | |
| Har för mig att de reparerar så länge kostnaden inte överstiger 80% av bilens totala värde. Ett tveksamt fall... | |
| Tveksamt, det du kan göa är att försöka förhandla med dem, göra en kompromiss av nått slag. T.ex. att du får kanske 40 tusen sen får du repa efter egen förmåga eller förslå att handla från skroten, det brukar göras och blir ju givetvis billigare då. | |
|
Enligt verkstan har de kollat efter beg delar o det finns inga säger de. Men en del grejer borde ju gå att hitta tycker man. Snackat med fb idag o de har inte tagit något beslut än, men det var som ni säger ett tveksamt fall. De sa att man kunde ta den till en annan verkstad och höra också. Jag har också funderat på att själv göra vid den, men undrar hur mycket man får då?? Tycker ju faktiskt att det skulle va helt galet att skrota bilen som i övrigt är mycket bra. Hur funkar det om de skrotar?? Låt säga att jag får 70-80000 (?). Skickar de sen bilen till skroten och får skrotningsvärdet 1500:- (typ)??? Eller de har nån deal med skrotarna och får mer?? |
|
735 |
5284EVER: Försäkringsbolaget lär med största sannolikhet sälja bilen vidare, till privatperson eller verkstad som kan ta tillvara de delar som är okej. Ja menar din bil borde ju ha en del delar bakom B-stolpen som är okej av din beskrivning om bilen inte går att "rädda". |
|
Ska få ett bud imorgon av fb. Får se om det blir lönsamt att själv göra jobbet. Annars blir det nästa verkstad som ska göra en kalkyl. Kan ju va skönt o slippa göra det själv, men betalar de bra så kanske det blir så. |
|
| Har du fått nåt bud? | |
|
Japp! Jag får 48000:-. Och behåller då bilen. Har plockat isär det mesta nu, inte alls tagit så farligt som man kunde tro. Kylare och kondensor har klarat sig. Men nu har jag fått ett annat problem......... Blev ju väldigt sugen på att sätta dit en M5 front istället samt xenon med angeleyes. Men det är ju inte gratis. Har hittat originalfront med dimljus här på börsen för 800:- En M5 front går ju lös på 4500:- ?? Passar den rakt på utan några modifieringar?? Xenon kostar oxå 4500:- ?? Behöver en vä framskärm och en huv oxå, någon som har?????? Vet ej hur jag ska göra än, får fundera över en grogg ikväll. SKÅL!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.