AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.356

Vad efter 10000mil med E46 ? Service hjälp...

Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
Hej.

Jag får börja med att säga att jag faktiskt har sökt men inte hittat något. Men i alla fall.

Vad bör man göra för service på bilen efter 10.000 Mil. Kamkedjebyte är väll det jag tänker mest på, eller är det kamrem på 323 -99 ?
I alla fall, när skall man byta det. och vad mer bör servas.

Ytterst tacksam för intelligenta svar på denna fråga.

/Richard
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Är kamkedja på e46 323, den behöver inte bytas förren bilen närmar sig 40000 mil...

Däremot kan det vara bra och byta växellådsolja och bakaxelolja då det är något som BMW verstäderna normalt inte gör.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Vit
Ja så?? gör man det verkligen??? aldrig hör talats om.... byte av växellådsolja. ....
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
hej igen.

ja tackar för det svaret.

så man byter alltså inte i regel kamkedjan, okey det visste jag inte.
Så då räcker det med en Inspektion 1 eller 2 då kanske.

Jag tackar igen.

/Richard
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ja, systemet för BMW underhåll fungerar så här:

oilservice -insp.1 - oilservice - insp.2 - oilservice - insp.1-oilservice - insp.2

Om du behöver göra en insp.1 eller 2 framgår av vad som gjordes tidigare på din bil, i serviceboken.

Tiden mellan servicarna är "on-condtion" typ. Efter att ha förbränt 2500 liter bensin så ska servicen göras, således så kommer dem gröna rutorna under trippmätaren att falla bort snabbare om du gasar (förbränner) mer soppa.

Hoppas det klarnade lite. Angående kamkedja så håller den bilens livslängd enligt BMW, dock brukar spännaren bytas vid rassel od.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.