|
|
|
|---|---|
|
Kan någon ge mig ett tipps om vad jag har för fel på min z4, den har varit i varmgarage hela vintern (ca 6mån), aldrig varit startad under den tiden. När jag skulle starta den så slår startreläet från och till och ljuset blinkar men startmotorn går aldrig in, kan det vara startspärren som går in, nyckeln har ju inte varit använd på ett halvt år kanske blir så om nyckelns batteri är dåligt, tacksam om tips Len | |
|
Hej Du får nog ta och ladda upp ditt batteri/köpa nytt låt aldrig bilen så mer än 14dagar utan underhålls laddning |
|
| Det är med största sannolikhet bilbatteriet som behöver laddas. Lycka till! | |
|
Ja vi får se på onsdag om jag kan starta min, har också haft den i varm garage i fyra månader. Starta den en gång i mitten på Feb typ, då funka allt ialf. Typiskt har inte laddat batteriet eller nåt :S, bara att hålla tummarna. Har för mig att ABS drar mycket batteri när den ej körs, stämmer det? ____________________________ |
|
|
Min startade efter fyra månader i mörkret. Det var också precis så att tro att bilen startar upp efter sex månader låter lite väl optimistiskt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.