AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.732

Brev från Skatteverket!

Sida 3 av 3
al
499
alaska1
118dA-13
Som vanligt när det talas om myndigheter blir det lätt en lite laddad ton eftersom vi har olika syn på hur mycket farbror staten ska lägga sig i!

Men har vi nu regler ska de ju gälla alla och inte en del åka snålskjuts! Gillar vi inte reglerna röstar vi på de som mest troligt ändrar dem i rätt riktning!

Klart du ska svara! Inget ont i att ett slödder åker dit eller att en oskyldig frias!
Visa användare
128
Keyman
BMW 730d -10
BMW 540i Touring -01 Manuell
BMW 530d Touring -01 Automat
BMW 325ti -02 Automat
Lancia A112 Abarth -85 (2st)
Vilket förhållningssätt skall vi ha till lagar? Att hjälpa myndigheter med uppgifter är ett sätt att upprätthålla ett rättssamhälle.

Man blir lätt förundsam över den attityd man verkar ha till myndigheter och dess myndighetesutövning. Man kan undra över varit ni varit med om, men det är ju tur att vi bor i ett land där alla beslut kan överklagas och fungerar inte det, finns ju alltid den tredje statsmakten att ta till.

Om vi hade bott i t.ex. vitryssland hade vi inte haft en sådan lyx. Jag är glad för att vi har fungerande myndigheter och i stort sett, ett j_vligt schysst land.

Om en myndighet behöver uppgifter, varför inte lämna den? Är det bara sanningen, så drabbas ingen oskyldig i alla fall.

Kom igen, Varför skall skyldiga gå fria, egentligen?

---
Magnus Nilsson, BMW CS # 5963
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Lyfter en gammal tråd.

Undrar hur det gick för personen?
Och vad hade hänt om han stod som första registrerad ägare på fordonet?
Om skattemyndigheten inte presenterat nåt lagrum som tvingar dig att svara. Strunta i det! Vi lever väl inte i ett kommunistiskt angiverisamhälle? Om de absolut behöver svar så får de väl bemöda sig att ta reda på det själv/ Ingen diktaturstat för mig.
Skatteverket har möjlighet att förelägga en köpare, med eller utan vite (med lagstöd). Om nu Skatteverket väljer en mjukare linje och skriver ett brev tycker jag inte man ska låta bli att svara. Skatteverket har säkert mycket goda skäl att utreda de här transaktionerna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.