AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.504

Rengörning av LMM

Hej.
Har demonterat mina lmm på bilen och tänkte rengöra dom,har sett någonstans innan på nätet en länk där man kunde se bilder var man ska rent,är det någon som har länken eller vet var man ska rengöra??Tacksam för snabba svar
Länk
Men den funkar inte just nu...
ok,men du vet inte var man ska rengöra??
Alltså metall "folien" som är i kontakt med luften ska rengöras, men har aldrig gjort det själv.
hmmm var sitter den där "folien"?? hittar någon sorts tråd + några "stålpinnar"
Vad har du för bil?
m5 e39:a
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
dasses: det är väl "pinnarna" du ska rengöra. Tvätta med lite T-röd, men var försiktig så du inte bryter dem.

/Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk
CR
61
CRHH
BMW M5 2002
Vad har Du för adress. Jag kan skicka över en kopia av infon eftersom jag tagit ut det på papper.
m v h
Ricke

le
18
lero
M5 -00
K1 -90 (MC)
Dasse, kan jag ta del av de tips Du får, måste göra detsamma innan beslut om byte av LMM. Hjälper rengöring över tiden eller skall man se det endast som ett test inför ev byte?

L
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Var väldigt försiktig när du rengör. Jag tog sönder min eftersom jag tog i för hårt. Sensorn sitter på en keramik platta som är typ 1mm. Så den knäcks VÄLDIGT lätt. Ta en topps doppa den i aceton, sån man köper på Konsum. Dra den lätt på sensorn fram och tillbaka utan att trycka. Lått topsen vila på sensorn och tryck inget. Hoppas du förstår vad jag menar.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
CRC har kommit med en MAF cleaner spray
Det går alldeles utmärkt att använda crc electronic cleaner ;) för rengöring av lmm. Peta inte runt själva då det går sönder lätt...
/Danne

/// mstrutsen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.