|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har demonterat mina lmm på bilen och tänkte rengöra dom,har sett någonstans innan på nätet en länk där man kunde se bilder var man ska rent,är det någon som har länken eller vet var man ska rengöra??Tacksam för snabba svar | |
|
Länk Men den funkar inte just nu... |
|
| ok,men du vet inte var man ska rengöra?? | |
| Alltså metall "folien" som är i kontakt med luften ska rengöras, men har aldrig gjort det själv. | |
| hmmm var sitter den där "folien"?? hittar någon sorts tråd + några "stålpinnar" | |
| Vad har du för bil? | |
| m5 e39:a | |
|
dasses: det är väl "pinnarna" du ska rengöra. Tvätta med lite T-röd, men var försiktig så du inte bryter dem. /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Vad har Du för adress. Jag kan skicka över en kopia av infon eftersom jag tagit ut det på papper. m v h Ricke |
|
|
Dasse, kan jag ta del av de tips Du får, måste göra detsamma innan beslut om byte av LMM. Hjälper rengöring över tiden eller skall man se det endast som ett test inför ev byte? L |
|
| Var väldigt försiktig när du rengör. Jag tog sönder min eftersom jag tog i för hårt. Sensorn sitter på en keramik platta som är typ 1mm. Så den knäcks VÄLDIGT lätt. Ta en topps doppa den i aceton, sån man köper på Konsum. Dra den lätt på sensorn fram och tillbaka utan att trycka. Lått topsen vila på sensorn och tryck inget. Hoppas du förstår vad jag menar. | |
| CRC har kommit med en MAF cleaner spray | |
|
Det går alldeles utmärkt att använda crc electronic cleaner ;) för rengöring av lmm. Peta inte runt själva då det går sönder lätt... /Danne /// mstrutsen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.