AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
403

CARGUARD 950 Larm!!

vi
121
viruz
523i touring-00
Hallå! Har fått ett carguard 950 monterat och då undrar jag en sak! Jag har i min bil,sån där comfort belysning eller vad det kallas! iaf så går innerbelysningen på när jag rycker i handtaget på förarsidan när jag har låst bilen,hur kan jag ha kvar det utan att larmet ska gå?? Nån som har nå erfarenheter om carguard larmet??

MVH:Peter

Peter (Bmw 525i 24v-91)
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Jag har också så i min BMW..och på den fungerar det klockrent..larmet går ej när jag rycker i handtaget och det börjar lysa.

Kanske är nån inställning man kan göra..borde väl stå i instruktionsboken du fick med när du köpte larmet?

Mvh:Roger
Larmet är kopplat till dörr-kontakterna,och larmet reagerar när du öppnar en dörr inte när du rycker i handtaget..

JonasLö
vi
121
viruz
523i touring-00
Ok,nu har jag fått larmet inkopplat och det funkade bra förrutom att det går inte att låsa med fjärren,utan bara att öppna c-låset med den! Måste vara nån kabel dom har kopplat fel,men enligt beskrivningen dom fick med så hade dom kopplat rätt sa dom på firman! Nåja,jag ska dit imorrn å kolla upp det,hoppas dom får det fixat annars lär jag ju inte betala en spänn innan det funkar!

plus att den inte larmar när man öppnar bagaget!

Peter (Bmw 525i 24v-91)
Mitt funkar som för Roffa.
Har dock bara BMW original.

Mvh.
Micke Olsson
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
När jag fick mitt Cargard installerat (larm+immobi) så kunde det först bara låsa upp men det berodde på att mitt c-lås inte var helt fungerande. Efter att ha bytt ut en motor(solenoid) så kunde firman få det att lira.
Montören pratade om att han skulle göra en alternativ koppling och att han stött på problemet tidigare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.