AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.725

Billig försäkring M3 E46

Blev förvånad åt rätt håll för en gångs skull vad gäller försäkring, kollade ett ev. köp på en M3:a -01 och fick pris för helförsäkring hos Folksam: 5022:-/halvår helförs och LF: 5450:-/halvår helförs, låter billigt tycker jag. Har det blivit billigare eller har jag blivit äldre :-) och försiktigare kanske :-))?

En ska till är lite konstigt tycker jag gällande pris på just M3 E46, kollade förra våren och de har inte rasat mycket, skulle få ge ca 300kkr för fräsch -01:a då med och samma pris för motsvarande nu, är det rimligt att ge 300kkr för en fräsch -01 8000 mil, absolut toppskick med dok.

Mvh/Micke
Riktigt bra, nästan overkligt bra försäkringspremie! QL!

Oj...läste lite för fort...gällde ett halvår...inte "gratis" iallafall..

Hej Simon:
Vad tror du om 300kkr för fräsch -01 M3 E46, enl bilpriser.se låg den i från ca 240-260 privat, låter lågt, vet att du håller koll på priser, är jag tokig om jag betalar 300kkr, har ju kritiserat dig lite förut ang. värderingar men du har väl rätt kanske, jag har haft tur/extremt fina bilar som fått betydligt mer än värderingarna här, är pedant ut i fingerspetsarna och ska ha bilen över sommaren, dålig affär kanske? Räcker förlust på 30kkr tror du? Bilen har helSCHiin,navi,19",lucka mm.

M.v.h/Micke
Micke169, har mycket dålig koll på treserien numera och i synnerhet M3 så jag har ingen åsikt i frågan annat än den gamla vanliga att man ska syna bilen ordentligt och jämföra priser/skick mot liknande bilar. Den åsikten hjälper inte dig något förstår jag. Finns många som är mer lämpade att värdera en M3a. Tror att miltal är en viktig parameter att ha med om du vill få en bra värdering också. Bilpriser.se stämmer generellt, men långt ifrån alltid är min uppfattning. Dock är det svårt att slå den mängd bilar som de säljer och rimligen baserar sina uppgifter på. Hoppas att det går bra hursomhelst med M3köpet, är säkerligen härligt att gasa runt med i sommar!

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
300k för en 01:a med 8kmil låter mycket, men även jag har lite dålig koll på M3 E46....

Testa sök på forumet, tidigare i vinter var det en M3-02 värdering här på AP. Tror slutpriset hos handlaren var under 300kkr om jag minns rätt.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Här är tråden...
Länk
jaken:
Har läst den tråden och känner mig lite kluven hur jag ska göra, de billiga (269-275kkr)som legat ute ett tag har blivit sålda nu utom en grön med beige inredning vilket inte passar mig, den jag är intresserad av har det mesta i utrustning inkl HK-ljud,19",lucka,navi mm. Nyss varit på Ditec och varje år varit där för lack och inredning, den låter sjukt pedantskött när jag pratar med ägaren, är sugen men om de inte är värda mer än runt 250kkr till hösten känns det som för stort värderas + driftkostnad, kanske köper en fin 330 ist men jag vill ju ha en M3:a, ja vi får se, Tack så länge, är tacksam för fler synpunkter om detta.

M.v.h/Micke

BmwCS nr05419
Länk
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Fyf_n... Hutlöst ju... Har köpt mej en m3 -01 idag o när jag skulle försäkra den höll jag på att trila av stolen... Billigaste bolag var trygg hansa med ett pris på 19600/år!!! Men det skumma var att när jag ringde förra veckan på en annan m3 e46 så skulle den bara kosta 12400/år??? Verkar vara dagspriser på försäkringar???

Jag trodde också att e46:an skulle vara billigare att försäkra än e36:an... Har betalat mellan 8-12000/år för mina e36 m3:or...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
JN, du borde kunna ge en indikering om priset som Micke169 frågar om.

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Hehe, lyckades komma undan med 14291:-/år hos BMW orginalförsäkring... Känns nästan som ett kap nu men egentligen är det ju rätt så dyrt det med.... Men smakar det så kostar det :)

Mvh Jens
BMW CS # 5080
JN:
Jag har eget låst garage som villkor, vart bor du? I mitt fall blir ju helår 10044:- vilket måste vara en bra premie tycker jag men då bor jag på landet oxå, bor du i en stad så har du fått en bra premie med? Hoppas du är nöjd med bilen, jag åker och kollar min till helgen.

Mvh/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Kom ner i 10.100 helår när jag kollade på en M3 -02 BMW Originalförsäkring.
Går säkert att komma ner en 1000 lapp om man orkar ringa runt.

Keep Your Distance!
Nu är köpet klart, blev den som jag nämnde i denna tråden och är helnöjd, bilen är i superskick, gjorde en intresse anmälan på insplanet ang. min bil och som jag skrivit tidigare i tråden hade själv hittat försäkring för 10044:-(billigt), insplanet hittade en helförsäkring med 6000:- i självrisk på vagnskadan för 7600:-/ år!!!!!
Bolaget heter Sveland försäkringar och har enligt insplanet samma skadereglering som Sockenbolagen.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Det var klart prisvärd försäkring. QL att du är nöjd! Hoppas att du blev nöjd med priset också! GRATTIS!

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Micke169: Det verkar billigt,men kom ihåg att sjr på vagnskadan är förhöjd till 6000 och därför är priset lite lägre än i om den varit på 3000 kr.
Vid tex en smitning av parkeringsskada så får du betala 6000 kr alltså.
Det är helt klart en billig försäkring iaf!

Mpower
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.