|
|
|
|---|---|
|
Länk Nr. 1 på den bilden! Har fått bort allt annat på dörren men inte den! Har frågat detta förr men inte fått något svar...har sökt och sökt hela dan nu utan reslutat! Någon måste ju veta ! :) | |
|
Nu var det ett antal år sedan jag gjorde detta men jag har för mig att det sitter en torxskruv utifrån (innanför täckplåten runt själva handtaget). Den täckplåten får du bort genom att skjuta ett plåtbleck åt sidan. Det utförs genom ett hål i kortändan på dörren. Har du innerdörren bortmonterad så ser du själva mekanismen. Dock minns jag att styrskenan till fönstret måste bort. Eller ja..måste och måste, det underlättar ngt oerhört. Den sitter ihakad upptill och fastskruvad med en torx nertill. Den skruven har en tendens till att rosta/ärja (stavning) ihop med skenan samt sitt fäste så den fick jag borra bort minns jag. Kanske inte mycket till hjälp men detta är vad jag minns =). |
|
|
Hm, skenan till rutan är borta för längesen :)...Det där med att skjuta ett plåtbleck åt sidan låter vettigt :) Får prova det nästa gång jag är i garaget! Har plockat bort hela dörren och satt dit den nya men har som sagt inte lyckats flytta över allt ännu då :) Tack för ditt svart det låter som om det är det rätta om man säger så ! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.