|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett typ "skrapljud" ifrån framvagnen när man kör över farthinder och liknande så att det gungar till fram på bilen. Låter nästan som om det kommit massor av smuts nu under vintern emellan så att det blivit rost eller nåt. Jag har spolat som en gnu just under bilen över länkarmar och liknande för att få bort allt singel och smuts som hamnat där ifall det är det som spökar men skrapljudet fortsätter. Nån mer som har detta på sin E90 / E91. Min bil har rullat 900mil nu och man tycker ju att sånt här inte borde finnas liksom. | |
|
Har samma problem på min. Den har gått 2600 mil nu så jag ska höra om det på servicen om ett par veckor. Låter som om stötarna har gått 25000 mil.... |
|
| Ungefär så låter det ja... Börjar undra om E90 har samma barnsjukdom som E46 gällande länkarmarna... | |
| Har samma ljud, 800 mil körda... Jag har även ett missljud från bakaxel/låda men jag har inte orkat prata med ÅF än. | |
|
Samma på min, är det inte speciellt vid minusgrader ? Och bilen har stått, -typ på morgonen när jag kör hemifrån, kan inte säga att jag hör det när jag kommer hem, (då är bilen varm, har ett par rejäla gupp hemmavid). Har kört knappt 800 mil. |
|
| Ingen kul på en ny bil..... Min har rullat 900mil | |
|
Nu har hör jag inget gnällande från framvagen. Var inne hos BMW idag där teknikern hissade upp bilen och fixade till två gummibussningar (tror jag) som satt lite ur spår med varandra.. och nu är ljudet borta. Mycket vänligt bemötande på BMW group GBG! |
|
|
Ja jag måste säga tt BMW GBG gjort ett lyft senaste månaderna. Jag skall in nu på Måndag och se om min kan rättas till. På Serviceavdelningen finns det en herre vid namn "Stig". Ganska kort och väldigt tunnhårig;-). Han är kanon! Kanonmottagande och serviceanda. |
|
|
Efter besök på BMW idag kom dom fram till att stag för framvagnen kommer att bytas....eller iallafall gummibussningarna. Kan man ana ett E46 problem gällande framvagnar?! |
|
|
Bytta bussningar i framvagnen i Fredags 28/4...fortfarande skrapljud. Är fullt inställd på att det har nått med Stötdämparna att göra. Skall tillbaka med bilen till BMW igen. |
|
|
Ingen annan som har denna typ av problem med sin E90/E91??. Om ni haft problem vad har ni isåfall fått för åtgärder på era bilar och blev det bra efter det. |
|
|
Jag har samma ljud när jag t ex kör över fartgupp. Dock är det exakt samma ljud i E46:an, så jag tror faktiskt att det är relaterat till stötdämparnas konstruktion i kombination med stor fjädringsväg eller något sådant. Jag tror inte att det är något regelrätt fel.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B: Klart det är ett fel.... En bil för över 300` skall väl inte låta som min frus VW Polo som rullat 14000mil!!... Jag kommer att kräva att BMW bytar det som kan vara upprinnelsen till detta "Missljud" |
|
| Hade nått liknande på min i vintras men det försvann när jag bytte till sommardäcken..! | |
| Kan ju bero på att bilen varit upphissad så det stärker ju mina teorier om att felet ligger i stötdämparna. | |
|
På min bil låg felet i stötdämparna... Jag är ingen belmek men jag ska försöka förklara vad som var fel: Gummidamasken som skyddar själva kolven från smuts o dyl. var inte monterad på rätt sätt. Den skall ligga i ett spår i övre stötdämparfästet, det gjorde inte min vilket innebar att när jag körde över ett gupp eller större ojämnhet så kunde inte damasken tryckas ihop tillräckligt och gav då ifrån sig ett gnek eller snarare ett skrapande ljud. Teknikern vred själva damasken ett halvt varv och kunde då trycka upp den i rätt läge. Vet inte om min förklaring går att förstå, men en gör så gött en kan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.